Kanelbrownies

Amerikansk favoritkaka med choklad och nötter. Vi har lagt till en spännande kanelsmak.


Ingredienser 24 st:


200 g smör
200 g mörk choklad (jag blandade med vit blockchoklad) 
4 ägg
3 dl socker
2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
2 tsk kanel
24 valnötskärnor, ca 50 g (här tog jag kokkos i stället)


Gör så här:


Sätt ugnen på 200 grader. Smält smöret i en kastrull. Bryt chokladen i bitar och låt den smälta i smöret. Vispa ägg och socker. Blanda mjöl, bakpulver, vaniljsocker och kanel. Rör först ner mjölblandningen i äggsmeten, och sedan chokladsmöret. Klä en långpanna 20x30 cm med bakplåtspapper. Häll smeten i långpannan. Lägg ut nötterna i ett jämnt mönster över smeten. Grädda i mitten av ugnen ca 15 min. Kakan ska fortfarande vara lite lös. Låt kakan svalna och skär den sedan i rutor.


Recept från: www.arla.se 

FANTASTISKT GODA KAKOR!! Pröva dem vet jag ;) 


Lämna en kommentar så blir jag GLAD ♥
Postat av: modern

Tack för receptet

2009-12-05 @ 21:54:23
URL: http://kittelsen.blogg.se/
Postat av: madde

Fy fasiken så gott det hade vart! Göra ikväll kanske, det är ju ändå advent och då kan jag ju unna mig=)! Tack för recept!



Kram

2009-12-06 @ 15:29:48
URL: http://thisisourlifestory.blogspot.com
Postat av: Charlotte

ser farligt gott ut =) bloggen är jätte julmysig förresten !!pösss

2009-12-06 @ 17:49:09
URL: http://charlottegraneklev.blogg.se/

Vad har du på hjärtat...??

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (Ser bara Lena)

Har du blogg?

Låt orden flöda... ♥

Trackback