Föraning

Jag fick en föraning igår som jag borde ha lyssnat på, men dum som jag var så lät jag bli. Jag brukar ju få dom ibland, så inga konstigheter där, men igår var jag trött. Jag hade haft fullt upp hela dagen, som alla måndagar. PÅ kvällen var det dags för skolan. Jag körde dit och som vanligt ställde jag mig på parkeringen utanför Högskolecentrum. Det finns inga parkeringsautomater där, men eftersom det finns parkeringsplatser för skolan så brukar jag alltid stå där eftersom lärarna inte använder dom på kvällstid ändå. 

Men av någon konstig anledning så fick jag en föraning som sa att jag skulle byta till en annan parkeringsplats som hade en parkeringsautomat, annars skulle jag få böter. Jag var trött och kollade i plånboken. Jag hade växel till parkeringen, men jag orkade inte parkera så långt ifrån skolan, och jag behövde kaffe kände jag. Så jag valde att strunta i föraningen, vilket man aldrig skall göra om man har tur nog att få sådanna, men då orkade jag inte. Så jag hoppades att det inte var ett varsel, utan att det istället var någon fix idé eller någon tvångstanke som jag fick för mig för stunden, och sådanna skall man inte ge efter. Sååå jag gick in, och bilen stod parkerad på parkeringen utanför skolan.

Vilket resulterade i detta... 



Men men... när jag såg den så skakade jag bara på huvudet. Jag fick verkligen skylla mig själv!! För rutan var det första jag tittade på och att jag struntade att lyssna bara för att jag var kaffesugen... Ja, det var bara idiotiskt!! Tur att jag har fått fast jobb nu i alla fall så att jag kan betala den ;) Och bara den tanken... Att jag faktiskt kan betala för mina egna dumheter nu, fick mig att le. Och jag har ändå aldrig fått något sånt förut. Men det är första och sista gången.

Är så jäkla GLAD över mitt jobb, och det gör mig även mycket gladare hemma. Jag njuter av varje minut jag har hemma tillsammans med mina ljuvliga kiddows 

Lämna en kommentar så blir jag GLAD ♥

Vad har du på hjärtat...??

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (Ser bara Lena)

Har du blogg?

Låt orden flöda... ♥

Trackback