Inspiration...

Lena behöver matinspiration!! Jag känner att jag äter grymt fel mat hela tiden. Eller, egentligen inte fel kanske, förutom allt sött, men under väldigt oregelbundna tider. Och detta är inte bra!! Jag skulle verkligen vilja lära mig (och barnen) att äta minst 5 gånger om dagen. Barnen gör ju det när som är på skola och dagis, men jag själv är sjukt dålig på det. Hur gör man??

JAG BEHÖVER TIPS !! Vid vilka tidpunkter är det bra att äta, och vad är exempel bra att äta då?? Sen att jag verkligen måste lägga ner allt sött alltså. Eller lägga ner är fel ord, men begränsa. Man mår så mycket bättre med bra kost, men min motivation att minska på godiset är såå låg. När det kommer till att äta rätt är jag näst intill ryggradslös. Men jag VILL ändra på det, och det är alltid ett steg i rätt riktning.

Lämna en kommentar så blir jag GLAD ♥
Postat av: Vanessa

Frukt Lena!!!! Köp hem massor av frukt och köp inte bara de vanliga utan lite konstiga frukter! Jag har börjat med gröt varje morgon, bra grejer de med! Men allra bäst är nog ändå smoothies Ex. vaniljyougurt, frysta bär, banan en skvätt apelsinjuice mixa och botten upp...

Kram

2010-04-15 @ 21:17:56
Postat av: Maria

Nu säger jag inte att detta är det ultimata, men det funkar för mig som snabbt som attan får lågt blodsocker... Tiderna är ca-tider...

8.00 Frukost, oftast gröt + en grov smörgås med kalkon och grönsaker på, juice och kaffe till det.

10.00 Två frukter ett glas vatten och kaffe, finns det ingen frukt blir det knäckebröd m pålägg

12-13 Lunch, och nu menar jag lagad mat och mycket sallad, dricker vatten till detta

15.00 En frukt och ett glas vatten

17.00 Middag, lagad mat igen, oftast husmanskost och smaskiga grönsaker till.

19-20 Yoghurt och flingor eller en smörgås, eller en hemmagjord smoothie.



Var det såhär du menar eller vill du ha mer specifika recept?

Köss

2010-04-15 @ 21:36:04
URL: http://sessornasmamma.blogg.se/
Postat av: Maria

Nu säger jag inte att detta är det ultimata, men det funkar för mig som snabbt som attan får lågt blodsocker... Tiderna är ca-tider...

8.00 Frukost, oftast gröt + en grov smörgås med kalkon och grönsaker på, juice och kaffe till det.

10.00 Två frukter ett glas vatten och kaffe, finns det ingen frukt blir det knäckebröd m pålägg

12-13 Lunch, och nu menar jag lagad mat och mycket sallad, dricker vatten till detta

15.00 En frukt och ett glas vatten

17.00 Middag, lagad mat igen, oftast husmanskost och smaskiga grönsaker till.

19-20 Yoghurt och flingor eller en smörgås, eller en hemmagjord smoothie.



Var det såhär du menar eller vill du ha mer specifika recept?

Köss

2010-04-15 @ 21:37:26
URL: http://sessornasmamma.blogg.se/
Postat av: Modern

Håller med dej. Jag har bara recept på massa onyttiga grejer (förstår inte varför??!!!) jag skulle vilja ha en massa recept på nyttiga men ändå goda grejer som man kan äta på typ fredag lördag

2010-04-15 @ 21:45:07
URL: http://kittelsen.blogg.se/
Postat av: mezzie

Åh jag har det men vi kan ta de när vi dejtar :-)

Svårt och ta det så här ju =P

puuuuss

2010-04-15 @ 22:01:13

Vad har du på hjärtat...??

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (Ser bara Lena)

Har du blogg?

Låt orden flöda... ♥

Trackback