Svar på kommentar

Med tanke på att du bor 20 mil ifrån mig och inte känner mig ett endaste dugg, så var det en väldigt onödig kommentar som du gav mig…

 

Kattungen du skaffade, avlivade du den eller när du tröttnade på den, eller hade du medkänsla nog att ge den ett bättre hem?

Jag vet att jag egentligen bara borde ignorera dig, men du skall få svar på din tattiga fråga ändå, för jag står för vad jag gör. Till skillnad från dig som måste vara anonym i dina anklagelser mot främlingar…

 

Min Elton var, och är ännu, det finaste som går på 4 ben och det var ett fruktansvärt beslut som jag och barnen var tvungen att ta. Men för HANS bästa så fick han flytta tillbaka till uppfödaren, och dom var glada att få tillbaka honom. Bara två veckor efter att jag tog hem Elton så fick jag nytt jobb, vilket gjorde att jag var tvungen att vara borta flera dygn på raken. I början fick Elton vara hos min bror då jag jobbade, men sen fungerade inte det längre ihop med hans katt. Detta ledde till att Elton fick vara hemma själv i flera dygn med bara några besök av R som gav honom mat och färskt vatten. Elton var och kommer nog alltid att vara en väldigt social liten kille som behöver ha människor runt sig och han mådde inte bra av att vara själv så mycket. Jag prövade att kastrera honom för att se om han blev lugnare, och inte hade så ont utav att vara ensam, men det hjälpte inte heller. Då jag är ensamstående med mina barn så är INGEN hemma när inte jag är hemma. Och det är inte rätt att lämna någon ensam så länge. Eller anser du i stället att jag borde varit mer ego och låtit honom bo kvar, trots att vi knappt är hemma flera dygn i veckan?? Nu bor han 1,5 mil här ifrån, där han föddes, hos människor som vi känner, tillsammans med många andra katter och även en hund. Han är också ute och springer i skogarna hela dagar, om så önskar. Och vi får komma upp och träffa honom när vi vill.

 

Så svaret på din fråga... JA, jag hade medkänsla nog att ge den ett bättre hem, hur ont i mig det än gjorde att lämna bort honom. Men kom inte och säg att det var för att jag tröttnade på honom för jag älskade det lilla knytet och det kommer jag alltid att göra. Barnen och jag har varit jätteledsna över detta beslut och gråtit massor, men det var tvunget för Eltons bästa.

 

Så varför du kläcker något så okänsligt, det övergår mitt förstånd. Men det säger mer om dig, än det gör om mig.


Lämna en kommentar så blir jag GLAD ♥
Postat av: Tanya

Vaa?? Vart kommer det där ifrån? När har du nämnt att elton har flyttat? Jag fattar inget...

2010-04-12 @ 22:41:24
Postat av: L

Det har jag inte nämnt ens, för jag tycker att det har varit fruktansvärt jobbigt. Det är det fortfarande både för mig och barnen. Denna kommentaren kom från ingenstans under inlägget "Knyter mig tror jag" som inte hade någonting med Elton att göra.

2010-04-12 @ 22:45:05
URL: http://lenalarssons.blogg.se/
Postat av: Gnistan

Jag läste kommentaren som skrevs & den skrevs av någon elak, känslokall varelse på 2 ben, jag blir så trött, när glappkäftar inte kan låta bli att kommentera, de gör det bara för att såra...



Katten har det bra...

Det är huvudsaken & jag vet hur det känns att få lämna bort djur av olika anledningar..



Oavsett vem den 2 bente är (tror att du vet? Men skitsamma!



En del tänker med en järnspik, så är det bara..



Kramar i massor från en som sålt sina tre hästar pga tidsbrist & 2 hundar har jag lämnat bort - för deras bästa, jag saknar dem fortfarande, men frågan är om du L gjorde rätt - jag tycker det & hade gjort samma sak, vilket jag oxå själv har gjort..



Kramen

2011-04-30 @ 07:03:08
URL: http://livsgnistan.bloggo.nu

Vad har du på hjärtat...??

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (Ser bara Lena)

Har du blogg?

Låt orden flöda... ♥

Trackback