Början på dagen först...

Det började med att vi knappt kom upp ur sängen... Rasmus gympabag var helt mysteriskt borta och den gick inte att finna någonstans. Jag hoppas verkligen att den dyker upp snart eftersom det låg helt nya fotbollsskor där, + kläder, strumpor, benskydd och hela konkarrongen. Denna "härliga" kombo resulterade i att R kom sent till skolan, i alla fall på håret. Om han kom in vet jag inte eftersom jag jobbar idag och päronen har barnen. Jag tror att jag är världens uslaste "planeringsmorsa". Det får mig verkligen att må uselt!! Jag tror verkligen att skulle jag vara bättre på att planera och prioritera så skulle jag inte känna mig så stressad jämt. Många kanske skrattar nu, men det är verkligen ett problem för mig. Känner mig helt oförmögen att ta tag i saker som måste göras. Allt görs i sista sekund, jag är en tidsoptimist utan dess like och jag har noll koll på prylar hemma. Rolig och virrig kanske många skulle kalla mig, men för mig är det verkligen ett problem. Jag önskar verkligen att jag var bättre på att planera, organisera och "komma igång" med saker...

För denna stressiga morgon som blev kaos, och slutade med att R och jag blev ovänner skulle kunna ha undvikits så "lätt". Om jag bara hade haft koll på att det var tisdag igår och på så vis kopplat att det var onsdag idag, vilket är det samma som gymnastik i skolan för R. Så skulle jag ju kunna ha packat bagen och redan då upptäckt att det var borta och kanske till och med om jag hade tur, lyckats lokalisera den med?? Och vore jag ännu brightare så kanske jag till och med hade kunnat sätta klockan tidigare och faktiskt gått upp när den ringde med...??

Fast med min missanpassade hjärna så går inte hissen alltid ända upp!! Det skulle vara så härligt ibland att kunna fullfölja en tanke eller en handling hela vägen till mål. Undrar om det någonsin blir så??


Lämna en kommentar så blir jag GLAD ♥
Postat av: Modern

Nej jag skrattar inte! Jag vet hur det är. Jag vet också att det blir mycket stress av dålig planering. Jag lyckas alltid ligga för länge och redan starten på morgonen blir alltså fel.

2010-02-03 @ 21:43:29
URL: http://kittelsen.blogg.se/
Postat av: L

TACK!! Skönt att höra att man inte är ensam, trots att jag självklart inte vill att även du skall ha det så.

2010-02-03 @ 21:55:25
URL: http://lenalarssons.blogg.se/
Postat av: novalie

Du är verkligen inte ensam med det problemet, men det gäller att planera planera och planera och för mej är inte det en stark sida hehehe kanske nått man bör träna på ;)

2010-02-03 @ 23:45:14
URL: http://nowalie.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Kom ska jag lära dig..tror jag är en mästare vid det här laget då det gäller planering ;)

2010-02-04 @ 11:39:08
URL: http://charlottegraneklev.blogg.se/
Postat av: mezzie

usch känns igen en del, men jag har faktist blivit mycket bättre på att planera så man slipper stressen.. jag kan lära dig knepen..

Kram kram <3

2010-02-04 @ 14:52:55
URL: http://thenewmezzie.blogg.se/

Vad har du på hjärtat...??

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (Ser bara Lena)

Har du blogg?

Låt orden flöda... ♥

Trackback