Igår var en riktigt bra dag

När Rasmus kom hem idag så jag fick kastat mig om armarna på honom och överröst honom med pussar och kramar. Sen så var det dags att ta fram paketet. Det blev bara ett paket i år, men innehållet var bra mycket värdefullare än vad det brukar vara. Rasmus fick nämligen äntligen sin efterlängtade DATOR!! Han blev så lycklig att han bara skrek rätt ut. Stackarn visste inte vart han skulle ta vägen och det såg ut som om han tänkte börja gråta till och med. Sedan kastade han sig ner på golvet och rullade runt ;) Sötbengan!! En bra dator blev det med... En Packard Bell Easynote ENTJ65CU860NC 15,6" laptop med Intel Pentium Dual Core-processor, 4GB RAM (Rejäl kraft för krävande sysslor som spel och bildredigering), 320GB hårddisk och 512MB dedikerat minne. Goood shit!! =)

 

I vanliga fall så köper jag verkligen inte så dyra presenter till barnen. Känner att jag vill förtydliga det. Rasmus har velat ha en ny dator jättelänge, och hans gamla sjöng verkligen på sista versen så det var dags att köpa in en ny. Jag skall ha "huvudansvaret" på denna datorn och jag har satt lösen på den så att han bara skall använda den ett par dagar i veckan. Rasmus har varit såå duktig det senaste med så jag känner att han är värd detta. Och den lyckan och den underbara reaktion jag fick av mitt vackra lilla kärleksbarn var obetalbar =) Fantastiskt!!

 

Skolan går kanon nu med!! Skolan har ju alltid gått bra i sig, men jag känner att skolan tar ett mycket större ansvar nu och dom anpassar verkligen skolgången efter Rasmus. Han går nu med 3:orna 3 dagar i veckan och med 2:orna 2 dagar i veckan. Och detta fungerar sååå mycket bättre eftersom han är så långt före alla andra.Duktiga lilla prinsen Som Mamma älskar dig!!


Andra presenter som han fick prinsen av släkt och vänner var ett Wii-spel "New Super Mario Bros", pengar, trisslotter, böcker, dataspel, kläder etc. Han är verkligen supernöjd lillprinsen, och det förstår jag ;) TACK för all uppvaktning ALLA som kom ihåg honom!!


Lämna en kommentar så blir jag GLAD ♥
Postat av: butterfree

inte många föräldrar som tar så stort ansvar över sina barns datoranvändande, jättebra idé du hade där med lösenord. cred till dig ;)

2010-02-16 @ 18:54:42

Vad har du på hjärtat...??

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (Ser bara Lena)

Har du blogg?

Låt orden flöda... ♥

Trackback