Kan man bara göra så??

Lisbeth, Millas dagisfröken ringde precis till mig och sa att dagis kommer att vara stängt i morgon. Anledningen till detta var att kommunen inte har skottat bort snön som ligger på taken...(!!!) Alltså, det kan väl verkligen inte vara OK?? Och sen att bara ringa kvällen innan och säga att hon inte kan komma. Kan inte "skottgubbarna" kläcka sånt lite tidigare, att dom inte gjort sitt jobb. Då kanske dagis hade kunnat höra av sig i tid till dom som berörs, så att man kan skaffa barnvakt?? Dom säger att taken kan rasa om man inte skottar av snön?! Det hade ju vart snyggt :/ Kommunen får ju göra sitt jobb... Jag menar alltså inte att detta är dagis fel på något sätt alltså, utan kommunens. Självklart betyder säkerheten mest, men då kanske någon borde skotta av taken istället. Jag skall jobba i morgon och nu vet i fasen vad jag skall göra...?? Jäkla kommunen!! *GRRRR*

Lämna en kommentar så blir jag GLAD ♥
Postat av: Modern

Ja man undrar om det kommer att hända en svår olycka innan vintern är slut. Både träningen i Äsperöds gympasal och matchen i ljungskile blev inställda i helgen för Marcus för de var rädda att taken skulle rasa in.

2010-02-07 @ 21:28:20
URL: http://kittelsen.blogg.se/
Postat av: L

- Maggan:



På myntets dagis, där hade taket rasat vid ytterdörren hörde jag idag. Helt sinnes!!

2010-02-07 @ 21:53:35
URL: http://lenalarssons.blogg.se/
Postat av: Tanya

Alla kommunens gympasalar är stängda tills snön är bortskottad. Även fridhem och tennishallen tror jag det var. Taket på myntet rasade när dom skottade ner snön från det stora taket. Man trodde att det kunde hända, så det var avspärrat plus att det stog en vakt där under tiden. Jag tror att kommunen har lite panik tack vare olyckan på nöthult.

2010-02-07 @ 22:57:12
Postat av: Charlotte

Ja det är sorligt..



men Millas dagis tillhör ju iofs inte kommunen längre, det är ju privatiserat numera, så då är det ju deras uppgift de som köpt upp dagis att få folk dit som tar bort snön?Inte kommunen..

Tråkigt att de ringde så sent bara =(



Hur går det med nattis..fått ngt svar?

2010-02-08 @ 10:46:19
URL: http://charlottegraneklev.blogg.se/
Postat av: Charlotte

eller har jag fel?de ansvarar väl endast för kommunala platser osv..

2010-02-08 @ 10:47:36
URL: http://charlottegraneklev.blogg.se/
Postat av: L

- Tanya:



Ja, vilken tur att de var förberedda där!! Men helt sinnesjukt att de måste vara ute i sista stund alltså... Det kan ju inte ha kommit som en chock liksom. Man bör ju som kommun vara lite förutseende kan jag tycka.

2010-02-08 @ 15:40:36
URL: http://lenalarssons.blogg.se/
Postat av: L

- Charlotte:



Som jag förstod det så är kommunen fortfarande ansvarig för snöskottningen. Men jag kan ha fel!! Oavsett så borde de som är ansvariga se till att få sånt gjort. Man betalar dyra pengar för dagis och då skall man inte få ett samtal klockan 20:00 om att dagis är stängt pga att de ansvariga inte skött sina jobb.



Dom ringde från nattis och frågade om jag fortfarande var intresserad av platsen. Och sa att jag (läs: Milla) låg på plats nr 20 (!!!) i kön =( Så det ser mörkt ut!! Har Ni fått något besked??



Kram kram.

2010-02-08 @ 15:43:32
URL: http://lenalarssons.blogg.se/
Postat av: L

2010-02-08 @ 15:43:40
URL: http://lenalarssons.blogg.se/
Postat av: Tanya

Ja, jag tycker också det är mycket märkligt att det först nu är panik över snön. Skottningen på myntet gjordes precis efter jullovet, så det är ju ett tag sedan. Men det är ju uddevallahem, inte kommunen som fixade det.

I tidningen stog det inget om helenedals förskola, är det verkligen kommunen som fixar den?

2010-02-08 @ 17:52:32
Postat av: Charlotte

ja det är klart de ska se till att det blir gjort !!!och att ringa så sent är väl ganska så dåligt till och med skit dåligt =(

hoppas det löste sig för milla ialf =)



Ja de på nattis ringde runt..men de visste inte när man fick en plats??

tråkigt när det blir så..B är på plats 17 i kön..



hoppas på plats snart för oss..går ju inte att ha det så här =(

pöss

2010-02-08 @ 18:14:58
URL: http://charlottegraneklev.blogg.se/
Postat av: L

- Charlotte:



Ja, riktigt dåligt!! Det löste sig allt för Milla idag. Dom ringde klockan 07:45 i morse och sa att någon hade varit där och besiktat, och att dom hade sagt att taken inte skulle rasa. Men dom hade visst bara ringt till vissa för jag träffade några som dom inte hade ringt till och dom blev ju förvånade när vi kom från dagis som skulle vara stängt...



Ja, jag hoppas med att det löser sig. Jag är ju så jäkla beroende av min inkomst, för jag har ju ingenting annat =( Pusss.

2010-02-08 @ 19:44:49
URL: http://lenalarssons.blogg.se/
Postat av: L

- Tanya:



Ja, det är ju inte som om snön bara vällde ner över en natt liksom!! Jag vet inte riktigt om det är kommunen. Dom har ju samma dagisköer som kommunen. Kommunen har kvar vissa delar vet jag och jag tyckte att hon sa att kommunen inte har skottat på taken, men jag kan ha fel. Gubbarna/killarna som stod där idag för att fixa det såg "kommuniga" ut, men jag kan inte säga till 100.

2010-02-08 @ 19:48:19
URL: http://lenalarssons.blogg.se/

Vad har du på hjärtat...??

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (Ser bara Lena)

Har du blogg?

Låt orden flöda... ♥

Trackback