Kattfan!!

Alltså Elton driver mig seriöst till vansinne snart!! Han är dum i huvudet om man kan säga så om en katt. Nu på morgonen så har han försökt att ta mackan på bordet typ 30 gånger. Jag har kastat ner honom i nackskinnet, använt en minst sagt ovänlig ton och sagt nej. Ändå är det upp igen så fort han kommit ner. Är detta normalt?? Inte en sak lyssnar han på. Han är jättego om man sitter med honom i knät hela tiden, men lämnar han honom en sekund så blir han ett monster. Den som säger att katter är ensamdjur och inte behöver en flock, den ljuger. Elton vill inte att vi lämnar lägenheten alls för då skriker han hysteriskt när vi kommer tillbaka. Inte optimalt med tanke på att jag jobbar varannan helg, och då fredag-måndag. Detta betyder att jag måste ha kattvakt varannan helg, men nu är det inte längre någon som är sugen på att ha honom eftersom han bara förstör överallt, även hos andra. Vad fasen skall jag göra med honom??



Lämna en kommentar så blir jag GLAD ♥
Postat av: Modern

Du tror inte han kan vara ute lite då och då så han får rasa ut och bli trött. Mina katter har nu när det varit kallt ute varit inne mestadels. Man kan ju inte släppa ut katterna när man går när det är typ 15 grader minus och man vet att man inte är hemma förrän 5. Jag tycker också de är jobbiga nu. De bråkar med varann, tigger, förstör osv. men jag tror det beror på att de är inne hela tiden.

2010-02-06 @ 11:41:34
URL: http://kittelsen.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Jag tror han har brist på tidsfördriv eftersom han förstör allt som du skriver och katter behöver mycket utrymme dessutom....för lite stimulans med en katt gör att den också blir uttråkad och kan då få beteendestörningar.



Det är kanske det Elton fått?



Är man borta mkt från en katt blir det så..har man två katter är det lättare för då leker de med varann..annars finns risken för att de kissar/bajsar/river/klöser förstör och "skriker"..



Hoppas du löser det med katten =)



2010-02-06 @ 14:20:14
URL: http://charlottegraneklev.blogg.se/
Postat av: Katharina

Fast... vi har två katter, och jag är hemma ofta. Men Cleo är ett litet monster hon med!! Jag försöker trösta mig med att det är åldern, att hon/de växer från det snart! :)

2010-02-06 @ 17:18:11
URL: http://yramammansblogg.blogspot.com
Postat av: butterfree

Kastrering brukar hjälpa, om det inte redan är gjort. Då brukar man få en lat, matälskande goseklump istället. Men det är såklart olika från katt till katt

2010-02-06 @ 18:03:55
Postat av: rebecca

Jag tycker absolut att du ska kastrera honom om du inte redan gjort det. Men självklart kan det vara åldern med. Jesus rev ner blommor helaTIDEN när han var ung och okastrerad.

good luck!

2010-02-07 @ 19:23:56
URL: http://rkittelsen.blogg.se/

Vad har du på hjärtat...??

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (Ser bara Lena)

Har du blogg?

Låt orden flöda... ♥

Trackback