I köket hos mig

Barnen är på dagis respektive skolan och jag skall snart pysa iväg till jobbet. Jag sitter i köket och antecknar i min nya almanacka som jag fick köpt igår. Jag har längtat så länge efter en ny... Den andra är så stor och jag måste ha veckoöversikt för att fungera. Nu jäklar skall här struktureras upp så att vardagen flyter på bättre och jag kan få må bättre.

Vandrade in på en nyfunnen väns blogg som jag brukar läsa. Just idag var det extra jobbigt att läsa och tårarna fullkomligen sprutade ner för mina kinder. Jag befinner mig i en lite känslig period nu, som Ni säkert har märkt. Men när man läser om deras liv så är det alltid svårt att hålla tårarna borta.

"En drake lyfter bara i motvind" är titeln till bloggen och Maria skriver om sina tre prinsar. Speciellt om minstingen, huvudpersonen Elliot. Här kommer ett litet utdrag från hennes blogg.

"Lillprinsen Elliot hade klumpfot på båda fötterna och när han var två dagar upptäckte läkarna att han hade VSD och pulmonalisstenos på hjärtat. Plötsligt tog livet en vändning som ingen av oss räknat med. Fötterna skulle nu gipsas varje vecka och vi försökte ställa in oss mentalt på en hjärtoperation. Varje gång vi började känna att vi hade lite kontroll över situationen så slogs fötterna undan för oss igen. När man utredde Elliots hjärta så tog man ett fish-test och när han var 2 månader fick vi beskedet att han hade 22q11. Detta var början på en livslång resa".

Lämna en kommentar så blir jag GLAD ♥
Postat av: mezzie

Kramar om

2010-01-21 @ 16:26:13
URL: http://thenewmezzie.blogg.se/

Vad har du på hjärtat...??

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (Ser bara Lena)

Har du blogg?

Låt orden flöda... ♥

Trackback