Stress (gnällvarning)

Just NU så är det mycket stress som pågår i mitt inre och det känns som om ingenting blir riktigt färdigt och det känns som om jag inte alls hinner med det som jag behöver hinna med. Och det första som dyker upp i (de flesta) folks hjärnor är säkerligen... "Varva ner då, skit i att städa ett tag till exempel... Man måste inte hinna med att göra allt etc." Men det funkar inte så tyvärr!! JAG mår piss rent ut sagt om det är för rörigt hos mig. Jag står inte ut och jag blir i kraftig psykisk obalans. Så det fungerar verkligen inte att skita i att städa. Det är inget alternativ!! Och det är inte en dans på rosor att städa 2 våningar förjämnan för två barn, en galen katt, och en smått förvirrad och rörig morsa. Det krävs STÄNDIG underhållning!! Det går inte en dag utan att jag städar, och oftast flera gånger om dagen. Men trots detta så känns ta mig faan aldrig rent ändå. Jag fattar inte hur den ekvationen går ihop?! Gör den det för Er?? Och dagens "bästa"... När jag äntligen hade lyckats få undan allt i köket och verkligen skurat överallt, då lyckas Raz med att tappa en glöggflaska i golvet, som inte bara spricker, utan exploderar. Det låg glassplitter över hela köket. Till och med uppe på fönsterbläcken. Allt var ren kaos och det var även rött ÖVERALLT, i mitt annars så vita fina kök. Så nu är det inte bara rörigt, det är klibbigt med.

Ledsen över att Ni behöver läsa om mitt gnäll, men så ser den nakna sanningen ut just nu. Och att vara oärlig och låtsas som om allt är vore tipptopp när det verkligen inte är så... Nej, det är INTE jag!! Och det kommer aldrig att bli jag heller... Ibland må jag vara lite för ärlig för mitt eget bästa, men så är det. Och jag tror på att det håller i längden!! Att skriva om ett fakeat liv och försköna sanningen skulle aldrig falla mig in. Det är bara sååå patetiskt och jag fattar verkligen inte att folk orkar?! Men men... Nu handlar det inte om andra. Nu handlar det om mig!!

MIN själ behöver ro och jag är övertygad om att den får det när allt lugnar ner sig runt mig. För egentligen mår jag rätt bra nu (bara inte JUST ikväll), förutom att det är för mycket av allt. Jag behöver lära mig att prioritera bättre så kommer nog allt lösa sig, men det är svårt. Och ibland känner jag mig ensam. Jag vill inte känna mig så trött och sönderstressad... Det är ju inte ett dugg konstigt att jag är det, men det är inte speciellt rockigt för det. Nu har jag i alla fall fått skriva av mig litegrann. Det är viktigt, för då mår i alla fall jag oftast mycket bättre. Nu måste jag äta lite, för jag har inte ätit sedan halv 1 idag. Och det värsta av allt är att jag inte har en ynka liten hungerkänsla så långt jag kan nå, men jag måste trycka i mig lite ändå... För sådana fällor måste jag vara jättevaksam på för jag vägrar att bli sjuk igen.

Lämna en kommentar så blir jag GLAD ♥
Postat av: Modern

nej det är inte så lätt att bara säga nej prioritera eller något sådant fast man vet att man borde. Tyvärr blir det det där "lilla" som nästan får en att "lämna in" Som nu du med RAZ och glöggen. Igår var de kaos här också. Var sjuk, Marcus tagit sprutan och ojjade sej för det, Bråkigt och så gick propparna!!! Trodde jag skulle börja grina för jag hittade ingen trasig propp. Egentligen en baggis men...så de där extragrejerna kan få en ur balans helt. Jag vet hur du menar och man får lätt panik när det blir för mycket.....enda trösten är att en annan dag känns det bättre. Puss på dej

2010-01-20 @ 22:00:34
URL: http://kittelsen.blogg.se/
Postat av: L

TACK underbara du... Behövde verkligen dina ord just nu. Tur att jag inte blev arg på honom i alla fall, men jag kände för att börja stortjuta, men jag orkade inte ens gråta. Helt sinnes!! Det ÄR pissejobbigt när allt blir kaos!! Hoppas att DU mår bättre nu i alla fall. Har tänkt på dig!! Pusss.

2010-01-20 @ 22:05:07
URL: http://lenalarssons.blogg.se/
Postat av: ida

Man kan inte ha det kliniskt rent hemma jämt Lena. Du skulle se hur det ser ut hemma hos oss ibland. Och då är vi ändå två vuxna.. :-)



Du måste tillåta dej lite att det är lite rörigt ibland. Det går ju fan inte att ha städat och undanplockat hemma när man har barn ;-)



Tror att alla känner som du mer eller mindre. Men inte många som inser det. Och det är ju bra att du kommit dit.



Kram



2010-01-21 @ 06:32:24
URL: http://www.idathylen.wordpress.com
Postat av: mezzie

usch vad man känner igen sig i i dina ord "Trots detta så känns det inte rent"

För så där känns det mest hela tiden man får aldrig till det så det känns städat.Fats andra uppfattar det som det men nä jag är då aldrig nöjd nu retar jag mig på att inte få gardiner som känns rätt och det ÄR ett helvetehmm egentligen vilka i landsproblem man har.

men vad jag ville ha sagt är att nog alla känner så någongång...

Bamse kram och puss och bästa dagen på dig!



2010-01-21 @ 10:43:19
URL: http://thenewmezzie.blogg.se/
Postat av: Katharina

Det där med städningen vet jag precis hur det är med...

Hoppas du hittar ett bra sätt att prioritera saker o ting så att du slipper ifrån stresskänslan!!!

Stor kram!!

2010-01-21 @ 19:47:10
URL: http://yramammansblogg.blogspot.com

Vad har du på hjärtat...??

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (Ser bara Lena)

Har du blogg?

Låt orden flöda... ♥

Trackback