Inga större förväntningar

Hade jag på gårdagens match mellan Uruguay - Ghana, men jäkel säger jag bara. Man satt som på nålar. Det var så jäkla jämt, så det var läskigt. Ghana fick frispark så blev det giftigt nere vid Uruguays straffområde. Det uppstod ett flipperspel utan dess like och målvakten Fernando Muslera räddade bollen en gång, och därefter räddades bollen två gånger på mållinjen. Den sista gången av Luis Suarez som räddade den med handen (!!!). Skulle han inte gjort detta, så skulle bollen gått rätt in i mål och Ghana skulle vara segrare i denna kvartsfinal. Dom talar om Suarez idag som en hjälte som räddade dom med guds hand och förde dem vidare till semifinal. Suarez fick rött kort och det blev straff till Ghana, men straffen träffade i ribban och flög över målet. Så jäkla ledsamt!! Det borde INTE vara OK som utespelare att rädda ett självklart mål med handen så... Tycker riktigt synd om Ghana :(


Men lyckan var TOTAL för Uruguay och Suarez rusade omkring som att han hade avgjort VM-finalen. Straffarna blev snabbt ett faktum och Diego Forlán satte sin och Gyan gick fram direkt för att få upprättelse för den precis missade straffen. Han bombade den upp i krysset, men lyckan blev kort... Auricio Victorino satte sin och Ghanas Stephen Appiah satte sin. Adres Scotti satte, och då missade John Mensah och Uruguay hade läget.  Men Maximiliano Pereira missade också.  Ghanas Dominic Adiyiah brände Ghanas fjärde straff och då fick Sebastian Abreu chansen att avgöra för Uruguay.  Och gjorde det med en iskall chipp och förde genom denna Uruguay vidare till semifinal. Så jäkla grym!! Jag blev lite kär i honom måste jag säga... Så jäkla hett mål att Ni anar inte. Ni bara måste se det om Ni inte gjort det innan ♥

 

Ghana blev som sista afrikanska land utslaget ur VM och spelarna var förstörda. Tårarna sprutade ur de stackars spelarna i Ghana, men för Uruguay var det ett historiskt ögonblick. Vilken lycka och vilken lättnad...

 

GRATTIS URUGUAY TILL ERAN SEGER ÄVEN OM NI INTE RIKTIGT GJORT ER FÖRTJÄNT AV DEN!!

Pic by. Aftonbladet


Lämna en kommentar så blir jag GLAD ♥
Postat av: Modern

Idag är det Spanien!!!! Då djävlar sitter jag på nålar. Jag håller på Spanien!!!! Kommer de till final kanske jag går ut och ser matchen och hoppas på att någon mer håller på Spanien!!!!

2010-07-03 @ 10:14:06
URL: http://kittelsen.blogg.se/

Vad har du på hjärtat...??

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (Ser bara Lena)

Har du blogg?

Låt orden flöda... ♥

Trackback