Tankarna snurrar på i 180°

Det får mig att fundera så mycket när jag ser filmer som Shutter Island. Det var i och för sig väntat att det skulle vara en riktig rubbad variant med tanke på vem som innehar huvudrollen. Leonardo Di Caprio gör ju inga direkt lättsinnade filmer. Dom är så djupa att man varken vet ut eller in och tankarnas snurrar på i 180°. Det får mig att fundera... De som lever med psykossjukdomar av olika slag... Vissa är ju såpass pigga stundtals att de i sina "bra" perioder är medvetna om att rösterna inte är verkliga, och på så vis klarar av att stänga av till vis del och hantera livet relativt bra. Men oftast så kan de ju inte stänga av i sina aktiva perioder. Vissa lever ju verkligen i en alternativ verklighet där det inte finns några regler att leva efter. Det finns nog inget som är så läskigt som det. Tänk att ständigt vara jagad av något som inte existerar, men ändå är högst verkligt för den själv som är drabbad... 

Min psykiatridel i bloggen har legat lite på is nu ett bra tag, men jag skall verkligen försöka ta tag i det när jag får lite mer tid. Kanske under semestern. För jag saknar den lite... Och jag uppskattar verkligen alla mail och förfrågningar som jag får. Både de jag publiserar rent allmänt och de konsultationer som jag mailar Er privat. Det är verkligen uppskattat att Ni ger mig det förtroendet och jag är djupt tacksam. Skall verkligen försöka skriva mer i bloggen om det. Får jag ingen tid, så skall jag ta mig det. För i slutändan handlar det ju om prioriteringar. Eller hur?!

Lämna en kommentar så blir jag GLAD ♥
Postat av: ♥ AngelOfLove ♥

Vet du jag skulle vilja veta mer om ADHD om de som får den diagnosen i vuxen ålder... hur de upptäcks och vilka symptom osv...



Men semestern ska du NJUTA på gumman vi kanske kan planer ain en dejt då med??

Puss och natti

2010-07-28 @ 00:07:41

Vad har du på hjärtat...??

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (Ser bara Lena)

Har du blogg?

Låt orden flöda... ♥

Trackback