Ett inre lugn

När jag för första gången befann mig ute i skogen så undrade jag hur jag, som är den mörkräddaste varelsen som går i ett par skor, skulle kunna spendera en hel natt här. Men det gör mig ingenting längre. Det spelar ingen roll att jag kan få möta en mus eller massa spindlar och andra kryp finns överallt, för här ute så är allt så fridfullt. Här är allt så tyst. På sin höjd att man kan höra en bil åka förbi ute på stora vägen, men annars är det bara tyst. Allt är så fridfullt och runt och kring finns bara skog, mark och tystnad. Ljuvligt är det, och jag tror att när jag kommer att köpa ett hus, så skall det ligga lite avskilt. Inte helt mitt ute i ingenstans, men ändå inte mitt i smeten. Jag behöver mitt lugn, och är det lugnt runt omkring, då är jag lugn i själen ♥ Alla har vi våra olika sätt att finna vårt inre lugn... Och mitt finner jag lättast när jag är med dom jag älskar, mina barn, min familj och mina vänner. Men även när jag är själv, och speciellt då det är lugnt omkring mig. FRID...


Bildkälla: http://wendyusuallywanders.files.wordpress.com/2009/10/peace.jpg

Lämna en kommentar så blir jag GLAD ♥
Postat av: Modern

När man är ute och går så kan man se de där husen som liksom ligger kvar där de låg för 70-100 år sedan som en oas fast nästan i stan. Gick en kväll runt Rimnersvallen och bak östrabo. Visserligen har de byggt en del nytt men såg gamla hus med små uthus kring. Hmila mysigt och som på bondvischan fast ganska centralt ändå!.

2010-06-10 @ 06:56:17
URL: http://kittelsen.blogg.se/

Vad har du på hjärtat...??

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (Ser bara Lena)

Har du blogg?

Låt orden flöda... ♥

Trackback