Uppdatering skolan

Idag så ringde Inga efter många om och men. Inga är rektor på Dalabergsskolan, och jag har bett att hon skall ringa mig x antal gånger gällande Rasmus mobiltelefon som blev stulen under lärares ansvar. Inga tyckte dock inte att det var skolans ansvar och menade på att det är sånt som händer. Jag sa att om Rasmus hade haft den i fickan eller liknande så skulle vi självklart få skylla Oss själva, men om en lärare skall ansvara för den så förväntar jag mig att den bli återlämnad till honom efter lektionens slut. Vi tyckte dock inte lika på någon punkt och hon sa att skolan inte kunde ta något ansvar för det inträffade, förutom att de kunde polisanmäla händelsen om jag ville. Jag förklarade då vidare att jag verkligen hoppas att det redan är gjort eftersom läraren som ansvarade för telefonen sa att detta skulle ske direkt. Men det var inte gjort!! Jag sa då att det skulle dom göra, och dom SKA ersätta telefonen. Det är ingenting att diskutera. Rektorn var dock i försvarsställning under hela samtalet och kunde inte alls förstå varför skolan skulle ha något som helst ansvar i det inträffade...

Jag blir så jäkla trött alltså. Är det inte självklart att skolan skall ersätta något som försvunnit under lärares ansvar?? Jag har till och med gett dom ett utdrag ur skollagen, men det gäller bara om omhändertagande och hon hävdar att detta inte var fallet, eftersom Rasmus gick med på att ge läraren telefonen frivilligt. Hur jäkla rubbad får man lov att vara??

Lämna en kommentar så blir jag GLAD ♥
Postat av: Modern

Ja som lärare har jag också funderat på detta. Jag vägrar ta några mobiltelefoner i beslag för jag har ingen lust att ansvara för dem. Jag har också försökt få svar på vad som gäller om det försvinner.

2010-06-17 @ 16:18:43
URL: http://kittelsen.blogg.se/
Postat av: J

MEN GUUUD!! hennes argument att rasmus gett den av fri vilja till henne kan väl knappast hålla?? stå på dig, du e grym!

2010-06-17 @ 20:18:38
URL: http://josefinlaszlo.blogg.se/
Postat av: Modern

Tänkt lite på det! Du ska nog gå vidare uppåt för den här typen av tvister är ju även intressanta för framtiden. Som jag skrev ovan har vi en liten folder där det står att vi lärare kan beslagta mobiler men var fan ska man ha dem då under tiden???

2010-06-17 @ 23:31:25
URL: http://kittelsen.blogg.se/
Postat av: madde

Återigen så är det självklart deras jävla ansvar!

Vänd dig till den som sitter över henne (alltså hennes chef) och fungerar inte det så går du ännu högre upp, tillslut ger dom ju med sig! Det är ju om inget annat en principsak! Dom skall ta sitt jävla ansvar!

Annars kan dom ju lika gärna låta barnen ha sina mobiltelefoner, för dom får ju tydligen skylla sig själva i vilket fall som helst!

Har inte mycket tillit till den där skolan, känns som om det är där de lärare som ingen annan skola vill ha hamnar:/...



Kämpigt kanske, men fortsätt tjata för annars kommer dom ju undan med något som är HELT FEL!



Goo Lena;)

2010-06-18 @ 18:28:52
URL: http://thisisourlifestory.blogspot.com

Vad har du på hjärtat...??

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (Ser bara Lena)

Har du blogg?

Låt orden flöda... ♥

Trackback