Vindkraftverk heter det visst

Jag har inte vetat vad dessa gigantiska skapelser heter, och de gånger jag har försökt att förklara så har jag sagt stora vita grejer med propellrar, eller väderkvarnar. A skarattar åt mig, för inget av det är ju rätt och han är något av en stavnings/särskrivnings/-talpolis ;) Nu har jag i alla fall fått förklarat för mig att de heter minsann vindkraftverk. Och för den som vill veta så tar den tillvara energi ur vinden om jag har förstått det rätt, och omvandlar den sen till förnybar energi. Intressant vetande va?? - Nej, inte speciellt, men jag tycker dom är maffiga och det är ju fantastiskt att det finns människor som kommer på sådana spektakulära uppfinningar.


Lämna en kommentar så blir jag GLAD ♥

Vad har du på hjärtat...??

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (Ser bara Lena)

Har du blogg?

Låt orden flöda... ♥

Trackback