Händelserik dag

Igår så gick Milla till dagis med present till fröknarna, en mörk fin sliten trälykta med vitbets och shalusier vid två utav sidorna, så man kan välja hur mycket ljus man vill släppa ut. Till det gav hon även en rosa blomma och rosa servetter och ett fint gammaldags kort. Servetterna skulle dom ha i fall dom skulle fika sörrni ;) Och att det var i rosa allt. Det var mycket viktigt :) Fröknarna blev jätteglada och jag har lovat en av dom att vi skall komma och hälsa på hemma hos henne, för hon tycker så mycket om Milla ♥ 

Så inatt gjorde hon alltså sin sista natt på Fyren, nattis. Det känns som en milstolpe även där, och när jag hämtade upp henne idag så gjorde jag det för sista gången. Sedan rattade vi vidare mot Vara. Idag var hennes första inskolningsdag på nya förskolan. Hon kommer att gå på Sörgården och det känns jättebra! Milla stövlade in som hon aldrig gjort annat... "Hej, jag heter Milla. Är det här mina nya barn här...?!" Söta, underbara unge! Allt gick kanon verkligen, och i morgon kommer vi nog bara att vara där ett par timmar, så lämnar vi henne ett par sedan. Tror hon klarar det finfint, för hon tittade knappt åt Oss idag utan hittade kompisar direkt. Underbart att se ♥

När vi kom hem packade vi upp innan vi hämtade upp storebror på skolan :) När vi kom tillbaka herrgården så togs hjälmen på och Milla bestämde sig för att lära sig cykla :) Första primäråket på nya stora cykeln. Lite svårt till en början, men sen gick det som en dans. Duktiga tjejjan! Lite svårt att hålla isär vad som gäller när man trampar bak, respektiva fram dock. Men det gick det med tillslut :)


Lämna en kommentar så blir jag GLAD ♥
Postat av: Gnistan

Barn är unika & underbara, kul att hon trivs med alla barnen från början...



Helt otroligt kul att se henne så glad (har iof) aldrig sett henne ledsen..

Men ibland är vi naiva som vuxna & gärna överbeskyddar våra små, men ta vara på tiden, den kommer ju inte tillbaka!



Cyberkram alá Bamse :-)

2011-04-07 @ 07:51:13
URL: http://livsgnistan.bloggo.nu

Vad har du på hjärtat...??

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (Ser bara Lena)

Har du blogg?

Låt orden flöda... ♥

Trackback