Allt händer av en orsak

Tyvärr så finns det människor som gör allt för att trycka ner andra... Kommer med elaka kommentarer, snackar bakom ryggen och förlöjligar andra. Antagligen så måste det ju bero på att de själva är så missnöjda över sitt eget liv och det är ju synd att det skall behöva vara så, och att det skall behöva gå ut över dom som inte förtjänat det. I stället för att tycka synd om sig själva kanske de borde ta tag i sitt såkallade liv? Jag är ju lite känslig ibland för jag förstår inte varför vissa människor väljer att vara så elaka mot andra. Jag blir uppriktigt ledsen av sånt... Vad tjänar det till undrar jag? Vad är man för "människa" undrar jag, om man önskar andra ont? Det är ju hemskt! Och det värsta av allt är ju att de inte ens verkar vara medvetna om det själva... Människor som bara skryter och som gör allt för att hävda sig hela tiden mår nog jäkligt dåligt i sig själva? Annars skulle de inte behöva bete sig så illa. Ledsamt är det! Jag pratade med en väldigt klok människa i kväll som tog upp detta och sa såhär...

"Avundsjuka är en (varaktig) känsla av avund och missunnsamhet. Se även svartsjuka. Normalt rör det sig om områden som innefattar något av följande: pengar, utseende, relationer, talanger och livsstilar."

Och visst är det så...?! Så länge man pratar en massa skit om andra och försöker trycka ner människor, så är man bara elak. Sådana människor måste må skit inombords?! Sedan händer ju allt utav en orsak, både när det kommer till studier, lycka, kärlek, jobb, hälsa osv. Även om vissa drabbas lite väl hårt stundtals. Men det finns nog en mening med det med. Däremot så har jag svårt att förstå meningen med stora katastrofer och liknande, men då handlar det ju inte oftast om en, eller ett par få, människors handlande och då är det ju skillnad. Jag hoppas att riktigt hemska saker, faktiskt beror på misstag, även om de inte alltid går att rättas till.

Den dagen man lär sig att vara sann mot sig själv och andra. Den dagen man bryr sig om sina medmänniskor och vill vara en godhjärtad människa. Ja, först då tror jag att man får man uppleva sann, genuin lycka och glädje. Livet, kroppen och själen säger ifrån tillslut om man är ond och egoistisk. Så är det bara... Den dagen man lär sig att glädjas med andra, på riktigt. Den dagen inser man sitt eget värde och lär man sig att verkligen älska sig själv. Och först då kan man också älska andra. Tänk på det... ♥

Lämna en kommentar så blir jag GLAD ♥
Postat av: LindaNoremalm

Har med tänkt på det och har ett inlägg i min blogg om ett tag, ska finas till bara. puss

2011-02-11 @ 07:57:23
Postat av: LindaNoremalm

Håller dock inte med dig om rubriken=) visste du säkert. Pusss

2011-02-11 @ 07:58:31
Postat av: Gnistan

Det som du skrivit är så sant & de människor som oftast är elaka är det pga egen vinnings skull, de har inte växt ur kläderna som jag brukar tolka det.



Självinsikt - Finns många som inte har detta.



Jag anar men vet inte men, de du tänker på är nog vuxna människor tror jag?



Det är inte acceptabelt för stora barn(vuxna) att bete sig elakt & att det har med pengar & annat att göra är helt sant..



De här människorna tror tyvärr att man kan genom pengar köpa sig lycka, en bättre hälsa osv.. De bär sig illa åt & de skyddar sig i det skal som omsluter dem från omvärlden, de mår skit dåligt, men det värsta är att



De plöjer oss andra ur vägen.

-jag har själv under de sista åren spelat med en man i ett band, den mannen, såg inte detta som ett bekymmer, men eftersom jag känner honom mycket väl.



Så bestämde jag mig en gång att jag tvingar mig på honom, för att jag vet att det är enda sättet att få tillfälle att prata med honom & kanske förhoppningsvis hjälpa honom ur, det som gnager & som får andra runt omkring att må dåligt.



Det var inte enkelt, jag fick säga till honom argt (vilket jag avskyr) att jag MÅSTE få prata med dig.



Tillslut gav han med sig, vi pratade säkert över en timme & första halvtimmen, körde han sitt race, med ordsvängar, sedan när han lugnat sig - då fick jag en chans att nå in i hans hjärta, därinne låg såret & blödde, som egentligen berodde på något som han själv grävt ned under ytan, för att visa upp en stark fasad utåt, så var min spelar kompis tvungen att trycka tillbaka det hemska för att kunna leva det som han trodde var lyckligt, men som sårade andra runt omkring.



Idag spelar jag inte med honom längre men han är en av de närmaste vänner jag har, jag vet inte om han någonsin kommer över såret, men jag vet att han bestämt sig för att INTE låta det gå ut över andra..



Jag är inte terapeut, jag är inte bäst på människokännedom, men jag har ett hjärta..



Och det utnyttjar jag själv till bristningsgränsen, speciellt när det gäller elakhet.



Kramisar i massor Bra skrivit Det är just såna här saker som man måste få upp till ytan..

2011-02-11 @ 09:26:24
URL: http://livsgnistan.bloggo.nu
Postat av: Modern

Om inte annat så borde de må dåligt efter att de gjort andra ont. Vet att när jag var hos dej så nämnde jag episoden från helgen då jag sårade någon..Så gör man inte och fy vad dåligt jag mått av det. Förstår inte folk som bara lyckas skaka av sej skammen och gå vidare. Kram till dej och er.

2011-02-11 @ 12:35:47
URL: http://kittelsen.blogg.se/
Postat av: Modern

En sak till!!! Tror som du att allt händer av en orsak. Tyvärr kanske även stora olyckor som inte VI förstår har ett SYFTE fast man inte vill förstå varför.

2011-02-11 @ 12:37:07
URL: http://kittelsen.blogg.se/
Postat av: En annan Lena

Det finns faktiskt de som mår så dåligt att dom faktiskt inte förstår att dom är "elaka". Dom kanske tror dom är roliga, ironiska och/eller sarkastiska. Ivfsh så är det lika illa vilket som. Jag ville bara påpeka att det faktiskt finns dom som gör andra illa men inte riktigt kopplar vad det är som gör.

2011-02-11 @ 19:48:11
URL: http://www.mammalenas.wordpress.com
Postat av: uxyrkl

De ucosono ucaluno ixe evaziwena ta hetar, e!!

2012-10-16 @ 12:25:14
URL: http://www.amekifujaj.com

Vad har du på hjärtat...??

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (Ser bara Lena)

Har du blogg?

Låt orden flöda... ♥

Trackback