2011 är här, men jag har inte riktigt fattat det än.

I dag är sista dagen på min semester, vilket betyder att jag har varit ledig i 11 dagar. Vart de har tagit vägen är för mig en gåta, men det är väl bara att inse fakta att allvaret börjar i morgon igen. Annat var det när man gick i skolan och hade tre veckors ledighet ;) Men jag skall inte klaga! Inte alla som kan ta ledigt i 11 dagar så där... Men det har vi unnat Oss bägge två och det har varit så skönt att ha varit lediga tillsammans så länge. 

Andreas åkte iväg för en liten stund sedan, efter att vi avnjutit en snuskigt god middag. Jag gör sällan potatisgratäng, men efter varje gång jag gjort det, så undrar jag varför jag inte gjort det oftare. Men det skall det bli ändring på! Till potatisgratängen blev det marinerat kött, kall bearnaissås och sallad. En galet god sallad också för den delen. Jag gjorde på babyspenat, tomat, gurka, röd paprika, pressad citron, gräslök, dill och lite grönsakskrydda. Mumma var det :) Nu sitter jag mätt och belåten och bara päser. Milla var på sitt rum och lekte precis, och helt plötsligt så var det himla tyst. Som den hönsiga Mamman jag är så sprang jag upp i lite smått panik, då jag inte fått något svar från henne. Och jag hittar inte ungen...?! Sedan ser jag att Rasmus rum ser ut som ett bombnedslag och att alla lakan ligger utrivna på golvet. I denna röra så rör det sig, och där tittar en liten loppa fram. "Jag ligger bara med alla mina täcken Mamma...!"

Visst gör hon det... Det förstår väl jag! Helt logiskt att hon skall göra det. Det är ju mysigt ju... Speciellt när man är mätt och go! Nu skall jag försöka organisera om röran lite här hemma, medan Millis ser på Barbie Fairytopia ♥ 



Lämna en kommentar så blir jag GLAD ♥
Postat av: Mathilda

HAhahah hon e väll bara för go..:) söt unge..:)

2011-01-03 @ 18:42:40
URL: http://mathildahanssen.blogg.se/

Vad har du på hjärtat...??

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (Ser bara Lena)

Har du blogg?

Låt orden flöda... ♥

Trackback