Ledord Industrial chic-trenden

Ruffa möbler med slitna detaljer och industrikänsla. Mycket betong, ruffigt trä och egna personliga detaljer och färgklickar. Housedoctor är en av mina favoriter, och självklart bjuder dom på spektakulär inredning, som alltid. Tyvärr lite väl dyrt för mitt tycke, men ändå. Vissa saker kan verkligen vara värda att lägga lite extra på, som typ housedoctor :) På Hus och Hem hittade jag en käck liten lista som jag gillade, som Jon Eliasson, designer och inredare har sammanställt.

Ledord Industrial chic-trenden:

 

  • Avskalat
  • Funktion som syns
  • Pax för pall
  • Arkitektlampan lyser
  • Rost är rätt
  • Arkivkänsla
  • Betong och plåt
  • Industrilampor
  • Runda rör


Råa väggar och gråa golv mjukas upp med stoppmöbler, träinredning med handgjort uttryck och personliga småsaker. Fåtölj “Retro”, pall “Pure Nature”, skåp “Factory”, lampa “Workshop”, allt från House Doctor. 

Pics och lista från Hus och Hem.

Lämna en kommentar så blir jag GLAD ♥
Postat av: Maria

Tycker att denna stil e riktigt läcker, på bild... Hade nog aldrig klarar av att bo i ett sådant hem, det slitna, industriella får mig att tänka/känna att det är smutsigt, och ett smutsigt hem vill jag inte ha :)

2011-01-14 @ 09:50:24
Postat av: L

Förstår din tanke där. Jag kan tänka mig att ha det i en inredd källare, för att behålla betongen. Men inte genomgående i ett helt hus. Jag gillar att blanda stilar lite för att göra det mer personligt :)

2011-01-14 @ 13:08:26
URL: http://lenalarssons.blogg.se/
Postat av: Modern

Gillar skåpet

2011-01-14 @ 21:54:26
URL: http://kittelsen.blogg.se/
Postat av: L

Jag med Maggan :)

2011-01-17 @ 15:27:43
URL: http://lenalarssons.blogg.se/

Vad har du på hjärtat...??

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (Ser bara Lena)

Har du blogg?

Låt orden flöda... ♥

Trackback