Thought about the past

Hmm... Det är X-files för hela slanten just nu... Eller ja, kanske inte, men jag hoppas att jag ser lite i alla fall. På X-filesfilmen alltså, inte serien. Jag funderar lite just nu... Är ju en tänkare!! Ibland är det bra, men ibland är det mindre bra. Vissa händelser eller personer från det förflutna kan ju poppa upp i ens liv på nytt ibland och röra om i grytan, trots att man trodde att det var, ett sedan länge, avslutat kapitel. På gott och ont kanske...?? Än så har jag inte kommit underfund på hur jag skall gå vidare med detta. Innerst inne tror jag nog att det är bäst att fortsätta som innan och låtsas om som att ingenting har hänt. Att brevet kom bort någonstans på vägen eller nåt... Men det är ju inte riktigt jag det att göra så. Det rörde om i mig... Människor som en gång har betytt mycket för mig har jag svårt att bara släppa och låtsas om som om de inte existerar. Människor som av vissa anledningar inte finns i ens liv längre.

Men jag måste tänka på mig med, och inte ta några onödiga risker. Vare sig det finns ett öde eller ej, så har människan alltid ett val. Att stå emot eller ge efter, att glömma och förlåta, eller acceptera och gå vidare... Att välja vilka människor man vill ha i sin närhet, och vilka som är bäst att ha på avstånd. Om en vän sviker en gång, så kan väl denna lika gärna svika igen, eller?! Vad är det som skulle vara annorlunda den här gången?? Tiden läker alla sår?? Man mognar med åren?? Alla kan göra misstag?? Det var inte min mening att göra så osv... Det finns en mängd olika formuleringar och klyschor. Men saken är den att jag inte vet om jag tror på att människor verkligen förändrar sig. Jag har i alla fall inte sett så mycket av det. Visst, man kan utvecklas på flera olika vis. Men kan man verkligen förändras?? Ja du, det är den stora frågan. Men så länge jag inte har svaret på denna frågan, så tror jag att det är bäst att vi håller Oss ifrån varandra. Kanske i ett annat liv eller så... ?? Mitt liv känns för första gången på länge riktigt riktigt bra. Gud vet hur saknad du har varit, och ännu är ibland, men jag tror att det förflutna är bäst att lämna just där det hör hemma... I det förflutna. Min vän var du verkligen och du betydde så mycket för mig, men sen gick något så fel och vi valde olika vägar i livet. Önskar dig all lycka i världen, trots att allt blev så galet. Undrar varför allt blev som det blev... Men vissa frågor är kanske bäst att lämna obesvarade??

Den som inte känner det förflutna kan inte få grepp om framtiden."Golo Mann".


http://ss11i01.stream.ip-only.net/images/blog/images/entries/22/11/53/152226/f22214819b92ead3

Nu är filmen slut, och den sög gammal röten balle (ledsen än en gång Mami, men det är mitt uttryck och det är bra, trots att jag snart är 27 år;))

Lämna en kommentar så blir jag GLAD ♥
Postat av: Anonym

tycker du ska ge det EN chans till... människor kan förändras. Du kan ställa ultimatum... lycka till hur du en väljer att göra..

2010-01-26 @ 00:49:45
Postat av: Modern

Jag förstår vad du menar men är ingen bra rådgivare. Ibland är man klar med vissa sakermänniskor och då vet man det nog. Ibland är man mer tveksam och då får man nog vänta. Gud vad detta blev klart då!!!

2010-01-26 @ 21:47:11
URL: http://kittelsen.blogg.se/

Vad har du på hjärtat...??

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (Ser bara Lena)

Har du blogg?

Låt orden flöda... ♥

Trackback