Oj oj oj...

Alltså, jag har aldrig direkt tänkt på det här med ålder och så speciellt mycket. Medan många går runt med den ena åldersnojjan efter den andra så har jag mest tagit det hela med en klackspark. Men nu det senaste så har en del tankar fått hjulet att snurra ;) De flesta människor som jag känner tycker jag bara blir vackrare och vackrare för var dag som går. De allra FLESTA åldras verkligen med värdighet och jag tror inte att det BARA beror på att deras inre skönhet lyser igenom. Men så finns det ju andra som känns sååå gamla och man undrar hur sjutton det är möjligt när de inte är speciellt äldre än en själv?! Hur kommer det sig att vissa människor ser ut som femton i hyn tills de är närmare 40 och andra som inte ens är speciellt mycket äldre än vad jag är ser ut som skrumpna russin?? Och inte är det bara ansiktet som sackar ihop heller, utan hela kroppen. Finns det något som händer i kroppen efter en viss ålder eller?? Tänk om det slår till även på mig, då kanske även jag får åldersnojjor?? ;) Jag kan tycka det är oerhört vackert med rynkor och gråa slingor i håret. Det kan vara grymt sexigt... Men INTE på alla!! Huruvida specifika människor ser ut, eller inte ser ut skall jag inte yttra mig om. Det ligger i betraktarens ögon. Jag tycker att de många människor är vackra på sitt sätt så länge de har en fin personlighet. Men för dom som inte ens har det, så är det svårt alltså även för mig. För är det något som gör en människa riktigt ful i mina ögon det är en falsk och äcklig personlighet. Människor som vill få folk att tro att de är något dom inte är, eller ens någonsin kommer att bli. Ja, det är bara patetiskt!! 

Har Ni själva några nojjor??

Alla har vi ju olika komplex, men mina har nog aldrig direkt legat i en speciell ålder (än i alla fall ;)). Jag tycker att alla åldrar har sin glans, även om man går igenom motgångar i vissa skeden utav livet. Så länge som man är sann mot sig själv, och andra, så lär man ju sig något av dem!! Och tur är väl det, för gud veta att inte alla gör det!! Vad jag är glad att jag är jag även om jag inte är perfekt =) Men vem är det??


Bildkälla: http://content.hanky.se/dynamic/member/imagecollection/2734/bf745122-e7d5-4019-a604-bddcf679b9d5.jpg

Lämna en kommentar så blir jag GLAD ♥
Postat av: Modern

Tror man har perioder i livet som man funderar mer eller mindre på ålder. Jag vet jag hade typ lite noja när jag var 19 år!!! för att jag inte träffat någon!! ja nu kan man ju skratta åt det....

Sedan vet jag att när jag var typ 35 funderade jag på om jag inte skulle ha mer barn var man klar liksom. Sedan fick jag ju sladden Marcus men tror att det kan vara en sorg att inse att nu kommer jag aldrig att vara med barn igen.

Nu är jag 50 år och är på "dösidan" som visserligen man aldrig vet när den inträffar men...flera av mina kompisar börjar komma i klimakteriet och tror även det kan vara en sorg eller tvärsom en lättnad för en del.

Hela livet når vi nog olika milstolpar då vi funderar på åldern men en tröst för er som är yngre är att man liksom följer med åldern och (i alla fall jag)är nöjd med den ålder man är i.

2010-03-22 @ 21:48:32
URL: http://kittelsen.blogg.se/
Postat av: L

Precis!! Så menar jag med... Att man är i den åldern som man skall vara i liksom. Men det har slagit mig det sista hur härdade vissa ser ut. En del på ett snyggt sätt och andra inte alls. Det fick mig lite att tänka på vad det beror på. Arv kanske?? För alla kan ju inte levt ett slitit liv?? Men men... Lite tankesnurr bara ;) Kram finis.

2010-03-22 @ 22:06:48
URL: http://lenalarssons.blogg.se/
Postat av: lindanoremalm

jag tycker inte att jag ser gammal ut heller.. ha ha pusss

2010-03-22 @ 22:28:42
Postat av: L

Det gör du inte mitt finaste ♥ Älskar dig!!

2010-03-22 @ 22:29:24
URL: http://lenalarssons.blogg.se/
Postat av: Lina

Jag hade åldersnoja men den har jag faktiskt lyckats arbeta bort. Mogen är bäst ;)



Speciellt sedan jag började titta på Cougar Town haha..



Fast jag börjar få lite rynkor och ja, saker hänger lite mer än vad de gjorde för 10 år sedan och ibland när jag tittar på kläder så kan jag känna att neej, den passar nog bättre på Patricia än på mig.



Vad det var längesedan vi pratade på msn förresten!

Massa massa kramar!

2010-03-23 @ 08:55:51
URL: http://yiyah.blogg.se/
Postat av: Lena Ljungberg

Jag har ingen nojja om min ålder trots mina snart 35 somrar. Känner mig inte som 35 och det är inte många som tror jag är det heller. Jag har otroligt fin hud med. Faktiskt. Jag är så vuxen så jag kan erkänna det utan problem. Några få små små rynkor vid ögonen. Men det tycker jag att jag ska ha. Dom får man ju när man skrattar.

Däremot skulle jag vilja byta resten av kroppen. Mot en sådan som din. Fast med större boobs. Inte för att dina är sämre men jag personligen skulle vilja ha tillbaka mina förebarnen-boobs. Men det visste du ju redan. Inga nyheter här inte.

2010-03-23 @ 09:10:00
URL: http://mammalenas.blogg.se/
Postat av: Lena Ljungberg

Förresten..... superbild i headern. Me Löööööv!

2010-03-23 @ 09:10:36
URL: http://mammalenas.blogg.se/

Vad har du på hjärtat...??

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (Ser bara Lena)

Har du blogg?

Låt orden flöda... ♥

Trackback