Pust

Häromdagen så kändes allt toppen och jag skulle börja blogga som bara den igen... Vad hände sedan liksom? Inte mycket som hänt på fronten sedan dess :/ Det är så jäkla massa hemma just nu i "renoveringsväg" och annat. Sådana "småsaker" som man bara tar för givet att det skall finnas, och fungera. Som med Internet, telefon och TV. Vi har ännu inga kanaler hemma. Allt detta (TV, bredband och telefoni) skulle komma igång idag. Men eftersom smartröven som bodde här innan Oss (som vare sig klarar av att vara ärlig, städa efter sig eller fullfölja sina åtaganden) också var så jäkla smart att hon drog ut alla sladdar till telejacken (då hon inte själv hade telefon). Detta leder ju då till att vi måste få hit en tekniker som fixar jack till Oss innan han kan koppla in skiten. Det kostar "bara" 700 spänn i utskickningsavgift och sen 350 spänn för varje påbörjad halvtimma. KUL KUL KUL :/ Men men... Det är bara materiella ting, men det ställer ändå till en hel del. Värmen blev inte installerad som den skulle förra veckan, men dom är här idag och lämnar material och kör sedan igång i morgon. SKÖNT!!

Sedan var det ju den härliga toan då... När jag frågade vad den renoveringen skulle kosta och han svarade mellan 100-400 000, då undrade jag för mig själv hur fasen jag tänkte när jag bestämde mig för att jobba inom psykiatrin. Missförstå mig rätt nu, jag älskar att jobba inom psykiatrin, men rent pengamässigt, så kanske man skulle blivit något annat. Något "karigt" där man plockar ut 40 000 i månaden och inte behöver ett enda högskolepoäng... Nej, jag är inte så bitter som jag låter. Men just idag är jag helt slut i både kropp och själv, och jag har inte ens haft "tid" att ringa läkaren ens, så dom kan klura ut vad som är fel med min mage/livmoder/äggledare. Men idag har jag inte ont i alla fall, idag är jag bara på taskigt humör, så den där läkaren får allt dröja ett tag till. Nej, att ta tag i verkligheten kanske? - Som jag skulle ha gjort klockan 11 idag... Lena Lena Lena... Vad fasen har du så jäkla svårt att komma igång med saker för?!

Lämna en kommentar så blir jag GLAD ♥
Postat av: Gnistan

Lena det är inte ditt fel att andra slår på dig/er.. Jag känner samma sak många gånger..



Och även om även jag lätt hade velat ha 40 000:- rakt ut i handen, så handlar det inte alltid om att allt ska lösa sig på stört, jag själv är bra på att dra igång för fulla muggar, men sedan tar orken slut..



Så mitt råd (om det nu hjälper) va rädd om dig!



Det löser sig & jag ger dig mitt löfte att jag tänker både på dig & på allt annat som rör sig i snurriga tankar, som jag mycket väl kan förstå!



Livet är inte enkelt & jag vill oftast inte heller vänta!



Jag är bara rädd om dig! Ta inte ut för stora svängar - jag tror att det kommer lösa sig även om det känns tungt!



Tänker & hoppas att jag kunde göra något för dig..



Kramar i massor

2011-05-09 @ 16:29:44
URL: http://livsgnistan.bloggo.nu
Postat av: Modern

Ofta när man har mycket med ett hus blir det att man tänker på allt!! men börja i det småa...Kram. Lägg gärna ut renoveringsbilder och hur ni tänkt också, sådant är kul.

2011-05-27 @ 06:42:15
URL: http://kittelsen.blogg.se/
Postat av: Frida Nyburg

Superfin och intressant blogg:)



Kolla gärna in min



kram Frida

2011-05-27 @ 06:54:55
URL: http://fridasrunway.blogg.se/
Postat av: Frida Nyburg

Superfin och intressant blogg:)



Kolla gärna in min



kram Frida

2011-05-27 @ 06:55:54
URL: http://fridasrunway.blogg.se/

Vad har du på hjärtat...??

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (Ser bara Lena)

Har du blogg?

Låt orden flöda... ♥

Trackback