Vårt fina lilla grönsaksland

Igår så planterade A och jag för första gången :) Om man nu kan kalla det plantering vet jag inte men. Vi grävde ner en massa gräslök, till och persilja i våran fina låda i alla fall :) Jag är inte mycket för att så blommor och sånt, så det kommer nog inte bli speciellt mycket av den varan. Men färska grönsaker gillar jag, och jag antar att de håller längre om de får stå i jorden :) Och fint blev det!



Nej, nu skall jag ta mig lite fil, och sen skall jag traska ut i trädgården. Vi har fått en gräsklippare nu och A klippte våran gräsmatta igår, så jag tänkte ta mig en tur med krattan och få upp "allt" gräs som ligger. 

Hoppas att Ni alla får en fabolous day!

Lämna en kommentar så blir jag GLAD ♥
Postat av: Gnistan

Gräslök - satte själv utanför min ytterdörr, en liten kruka man köper i vanlig affär - en liten spädsak, från början ja, nu har den en omkrets på ca 50 dm.. Så tänk på att det växer som ogräs.. :-) Men det är gott!!



Kramiz

2011-05-16 @ 15:18:50
URL: http://livsgnistan.bloggo.nu
Postat av: Modern

Mys!

2011-05-27 @ 06:44:43
URL: http://kittelsen.blogg.se/

Vad har du på hjärtat...??

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (Ser bara Lena)

Har du blogg?

Låt orden flöda... ♥

Trackback