Julstress, "bara" stress eller lite utav vart...

Det är mycket nu... Snart jul, inhandling av de sista klapparna, nytt jobb, nya vänner, nya kollegor, nya rutiner, eller lättare sagt bristen på rutiner... Två våningar och 4 rum och kök som behöver städas, dammas och moppas, tvätt som behöver tvättas, hängas och vikas. Juridiken och arbetsrätten som MÅSTE bli klart!! En jämställdhetsrapport som skall vara inne på MÅNDAG!! Och den är långt ifrån färdig :/ Och jag jobbar fredag, lördag, söndag, måndag, tisdag, torsdag, fredag söndag... Wiiiieeee :/ Antar att det tär lite på mitt tålamod och min förmåga att prioritera vad som är viktigast och vilket som verkligen behövs ta tag i först... Jag har lite smått panik nu...

Och så var det ju det där med tiden då... Hur fasen får jag tag i den?? Och sen var det ju det där med att man vill finnas till för alla sina nära och kära med... Och det känns ju som om jag gör sådär bra nu :/ 


BILDKÄLLA: http://glockiz.files.wordpress.com/2009/03/panik.jpg

Lämna en kommentar så blir jag GLAD ♥
Postat av: Lena Ljungberg

Andas! Ibland måste man strunta i andra runt omkring och bara fokusera på sitt egna. Du är inte en sämre vän, mamma eller dotter för det. Ta först hand om dig själv så kan du sedan finnas där för andra. Stor kram

2009-12-02 @ 13:13:24
URL: http://mammalenas.blogg.se/
Postat av: ~Mezzie~

Usch blir stressad själv av att läsa detta ju.. men som förgående skrivit koncentrera dej på de närmast dej just nu när det är så mycket.. Dina vänner och andra nära och kära har förståelse för det! För hellre en mindre stressad lena än en stressad lena som mår skit!



Och jaa lovar dammet är ett bevis på att någon gjort andra viktiga saker än att just städa ;-)

köpte mig en sån magnet så varje gång jag känner stressen är på g pga dammråttorna så läser jag den så försvinner liite av den!

Bamse kramen på dej <3



2009-12-02 @ 13:43:49
URL: http://mezzieg.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Chill babe, ta det som det kommer, prioritera dig och det som du känner mest viktigt just nu, och planera in resten sen..det är tre veckor kvar till jul så du hinner allt.

det handlar bara om ren planering om vad som komma skall =)

Du klarar det galant, promise!

2009-12-02 @ 13:54:10
URL: http://charlottegraneklev.blogg.se/
Postat av: modern

Du vet man får ta det man hinner. Man måste inte göra pepparkakor (köp deg och gör ett par stora och ät upp resten), Lussebullar kan man köpa klara, Köp julklappar på nätet. man måste inte alltid vara så himla redig....andas och ta ett glas vin....

2009-12-02 @ 20:54:58
URL: http://kittelsen.blogg.se/

Vad har du på hjärtat...??

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (Ser bara Lena)

Har du blogg?

Låt orden flöda... ♥

Trackback