Trots

Internet har krånglat, men efter en omgång med mina "magic fingers" så fungerar det igen. GREAT!! Faslig absti där ett tag kan jag lova :/ Igår så skulle Linda, barnen och jag gå bort till affären och handla lite mat och annat gott. Men Mamma har min nyckel till barnvagnsförrådet, och trots att jag har två vagnar så var det bara för Oss att traska för i barnvagnsförråden kom vi ju inte in... Vägen dit gick kanon och Milla gick så duktigt så. Väl i affären fick hon en liten kundvagn och att gå runt med och hon gick där inne så stolt över att ha en egen vagn. Hon sken upp och lydde vart enda ord jag sa. Men när vi skulle gå där ifrån började problemen. Jag sa till Milla att hon skulle lämna tillbaka kundvagnen och hon blev helt förstörd. Hon stortjöt helt förtvivlat och blev sen inte bara ledsen, utan vansinnig när jag skulle ta vagnen ifrån henne. Hon skrek helt hysteriskt, kastade sig på golvet i affären och sparkade och slog för det vildaste. Hon var helt rabiat alltså... Och det slutade inte heller!! Det fortsatte hela vägen hem och det gick inte snabbt kan jag lova. En haltimma tog det och hon var vansinnig hela vägen. Satte sig lite här och var, och skrek hysteriskt. Jag tyckte inget vidare synd om henne vid den punkten och sa bara att hon skulle resa sig upp. En dam stannade och tyckte väldigt synd om det lilla barnet som hade en så elak Mamma, och frågade Milla om hon inte skulle hjälpa henne upp. Men Milla bara tittade på henne, och vände sen bort blicken, bort mot damen.  

Min uppfostran var tydligen väldigt hemsk, men om hon tror att jag skall komma springandes när hon beter sig illa, då tror hon fel. Det är INTE OK, och det skall hon lära sig. Hårt kanske men så är det!! Tar man dom fighterna nu, så vinner man på det i längden tror jag...

Hon somnade fort igår kväll vill jag lova... SITTANDES!!


Lämna en kommentar så blir jag GLAD ♥
Postat av: modern

Helt rätt. Jag hade med Marcus häromdagen till affären och redan innan vi gick in så sa han: vad är det med dej!! i någon typ av utländsk brytning!! Hade redan då lust att trypa ungen....Jag sa att kunde han inte sköta sej så skiter vi i att handla...Ja det gick ju lite men sedan var det igång igen...JAG ska ha det...precis som en liten unge!!! jag varnade en gång till och när vi kom til bilen då hade han utmanat EN gång till så ska jag: Du åker inte med till affären mer innan nyår. Då inser han allvaret!! lite sent!!! grinar och säger kan jag inte få ennnnnn chans till. Nej nu blir det inget mer på denna sidan året. Ush ibland för ungar.

2009-12-10 @ 21:40:53
URL: http://kittelsen.blogg.se/
Postat av: ~Mezzie~

Så rätt, man kan redan då de är små börja visa dem vad som är ok eller inte. För det har man nytta av längre fram!



Bästa fredgaen på dej!

Bamse stora kramen <3

2009-12-11 @ 09:19:24
URL: http://mezzieg.blogg.se/
Postat av: Evelyn

Blir såå irriterad på folk som lägger sig i och drar egna slutsatser om ens barn....morr! Häromveckan var jag och Emil på en utflykt och han slet som alltid av sig mössan två sekunder efter han fått på den och slängde den på marken. efter ett antal försök ger man upp och går en bit utan mössa...då kommer två tanter och utbrister högljutt: "men herregud - hon har ingen mössa på sin unge,stackarn" Hade god lust att gå och trycka ner den leriga mössan i halsen på dem...=)

2009-12-11 @ 19:00:35
Postat av: Josefin

jag tyckte du gjorde rätt. inget krusande. min kusi har blivit krusad i hela hans uppväxt, han e äckligt bortskämd och oförskämd.

2009-12-11 @ 19:51:11
URL: http://josefinlaszlo.blogg.se/
Postat av: ida Thylén

haha.. det där känner jag igen.. PRECIS!!!!!!!

Uss.. haha

2009-12-13 @ 20:48:18
URL: http://www.idathylen.wordpress.com

Vad har du på hjärtat...??

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (Ser bara Lena)

Har du blogg?

Låt orden flöda... ♥

Trackback