Bomm

Jag är bommtät i snoken och tjock i halsen, men det gör ingenting alls. Nu har det brytit ut i alla fall och då känns det rätt skönt för det värsta av allt är i början när det inte riktigt kan bestämma sig... Endast ENA näsborren är full i snor och den andra är tom och svider. Halsen är bara sådär obehaglig och ögonen rinner. Nu jäklar är det igång så nu kan jag börja kurera mig. Hoppas att jag är bättre tills i morgon i alla fall för jag skall ju till jobbet.

Är det styggt att gå till jobbet om man inte är riktigt bra?? Man kan ju inte vara hemma så fort man får en förkylning?! Och det finns det ju överrallt denna årstiden...

Lämna en kommentar så blir jag GLAD ♥
Postat av: Charlotte

Jag anser att man INTE ska till jobbet eller lämna sina barn i skola/dagis, de tre första dygn det smittar som värst!



Detta av erfarenhet då personal drar med förkylningar pga att de "måste" jobba ändå?

varför?

därav smittas de boende, och sen annan personal, så kommer de i sin tur hem och smittar sina barn..sen går det runt!!

vet du att bakterier, förkylning osv, lever upp till ett dygn (eller var det mer)på handtag, bänkar, ja vart du lägger dina händer i stort sätt!!

god hand hygien o hosta nysa i armvecket!

och att även lämna på skola dagis tycker jag heller int eär rätt, då smittan är som värst bland barn, och där flyger verkligen bakterierna från barn till barn =(

usch!



hoppas du kryar på dig, om inte GÅ ej till jobbet, tänk på de du jobbar med.

pöss

2009-11-06 @ 15:12:34
URL: http://charlottegraneklev.blogg.se/
Postat av: L

- Lotta:



Ja, jag delar ju inte riktigt din vision om bakterier. Jag tror ju istället att bakterier härdar. Vi har aldrig använt sprit, förutom jag då i jobb och så, och är nästan aldrig sjuka. Jag ringde och pratade med D, gruppchefen, och han tyckte att jag kunde komma om jag orkade själv. Han var själv förkyld. I dessa tider tror jag inte att man kommer undan. Får man det så får man... Det tror i alla fall jag =) Pösss.

2009-11-06 @ 16:20:10
URL: http://lenalarssons.blogg.se/
Postat av: Charlotte

VA??

ni är ofta förkylda hos er??ialf som du sj skriver...

och min vision om bakterier är inte bara min utan det ÄR så Lenis!

bra chef som säger så, att komma trots din förkylning, enligt mas på arb. platser skall man icke komma då man är sjuk, pga alla bakterier..men men..kanske inte alla som bryr?

JAG tycker då inte man ska utsätta andra för sina baciller..spec barn osv.

men jag är jag och jag är VÄLDIGT noga och jag säger vad jag tycker hehe ;)

pöss

2009-11-07 @ 09:29:46
URL: http://charlottegraneklev.blogg.se/
Postat av: L

- Lotta:



Vi är inte ofta sjuka hos Oss alls och inte mina bröder eller föräldrar heller och dom har ALDRIG spritat sig!! Småförkylningar har väl alla och nu pratar jag om att vara SJUK och det är jag inte.



Jag mår även mycket bättre idag och jag kommer att gå till jobbet. Min gruppchef sa att jag får välja själv eftersom jag INTE var sjuk, utan BARA har en liten förkylning. Och han verkar förresten vara jättebra =)



Lite snuva finns hos de flesta nästan JÄMT och jag skulle i alla fall aldrig kunna vara hemma eller ha barnen hemma så fort de börjar få lite snor i näsan!!



Självklart skall man säga vad man tycker!! Det gör jag alltid med, det vet du ;) Pösss.

2009-11-07 @ 11:05:20
URL: http://lenalarssons.blogg.se/
Postat av: Charlotte

pratade heller inte om andra sjukdomar ?

men du känner ju sj hur du mår..och jag hade inte gått om jag var jätte förkyld och snorig, heller inte lämnat barnen..men vi är två olika person med olika uppfattningar om smitta osv.

sen behöver man inte sprita sig alltid heller (sa inget om hemma?), men på jobbet är det viktigt tycker jag där det kryllar om basilusker av dess like!

din chef är nog bra haha sa inget om det, bara om vad han sa..pöss på dig

2009-11-07 @ 11:39:36
URL: http://charlottegraneklev.blogg.se/

Vad har du på hjärtat...??

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (Ser bara Lena)

Har du blogg?

Låt orden flöda... ♥

Trackback