Hemsk syn

Rasmus kom hem från skolan idag och berättade att han aldrig skulle gå tillbaka någonsin. Denna synen var det jag mötte... =(



Jag vet inte vad jag skall ta mig till längre. Snart går jag till skolan och klår upp ungjäveln själv alltså!! Man står inte och hoppar på ett mindre barn. Ryggen, smalbenet och låret var full i blåmärken =( Hur gör man när man byter skola??

Lämna en kommentar så blir jag GLAD ♥
Postat av: Sanna

Men fyy!! Vad i helvete!?!



Vad får ungen för "straff" i skolan när han gjort något sånthär? Det är förjäkla slappt kan jag tänka mig! Så ska det ju absolut inte få vara!! Nu är ju inte jag lastgammal, men på den tiden jag gick i skolan skulle himmel och jord röras upp om barnen HOPPADE på varandra och lämnade stora blåmärken efter sig..! Skulle aldrig tolereras!



Jag förstår att du vill flytta honom till en annan skola, vet inte hur man går tillväga men!



Krama lilleman från mig!

2009-11-25 @ 11:44:18
Postat av: Tina

Men jäääävlars!!!



Ring Barn & Utbildning på Kommunen och be o få tala med någon som vet. Jag hade inte heller velat gå tillbaka om jag hade varit med om något sådant. Stackars Rasmus. Hoppas såren inombords läker i samma takt som de fysiska märkena.



Men på Barn & utb borde de ha hand om det.



Stoor Kram

2009-11-25 @ 11:49:29
URL: http://noashine.wordpress.com
Postat av: Charlotte

fy vad hemskt!

Vilken skit skola rent ut sagt (har alltid sagt detta med) att de inte tar tag i sakerna, mobbningen som det faktiskt kallas numera..har det inte en policy att följa då detta sker?

Och den andra som gör detta vad får han för konsekvenser?



På norrskolan verkar detta var såå mycket bättre och där är det regler m.m och dessutom ska vi föräldrar skriva på en massa regler gällande vad som gäller på skolan, och man kan t.o,m bli avstängd från skolan om dessa inte följs!



Tycker du byter bums, och jag tror du ska ringa skolverket, och rektorn.. som har hand om detta då man byter!

2009-11-25 @ 11:51:51
URL: http://charlottegraneklev.blogg.se/
Postat av: Jonas

Fy fan va sur jag blir när jag ser något sådant.

Har skolan ingen ledning? Är det en kille som har gjort detta eller är det ett gäng? Klart att Rasmus inte skall behöva byta skola, det skall ungen som skall byta skola. Har han inga föräldrar? Kanske ett fall för LVU? Ett barn som gör så mot ett annat barn har problem hemma, utan tvivel.

2009-11-25 @ 12:00:02
Postat av: Anna

Fyfan!! Stackars Rasmus..

2009-11-25 @ 12:27:52
URL: http://annaappanna.blogg.se/
Postat av: Lina

men var finns lärarna när sånt här sker? Har de inga rastvakter? Någon vuxen borde ju ha uppsikt över barnen?

Nä fy fan, sånt här får INTE hända. Stackars lille killen, vad ledsen jag blev nu..



Jag vet inte hur man byter, men ring rektorn, hon/han borde ju veta det.



2009-11-25 @ 12:55:28
URL: http://yiyah.blogg.se/
Postat av: Katharina

Men fy fasen!!! Detta är inte första gången eller?? Säger/gör inte lärarna någonting???

Tycker som ovanstående - att du ska ta kontakt med rektorn.

Stackars Rasmus... :(

2009-11-25 @ 13:00:18
URL: http://yramammansblogg.blogspot.com
Postat av: ~Mezzie~

Vad i h*****e????

Vart finns LÄRARNA?! Ärligt hur skjutton kan detta få hända?!

Tar de inte tag i saker på den skolan?

Allså Ring högsta hönset och begär att han/hon omedelbart tar tag i detta och förbannat fort!

För är de inte så att sånt här hänt förr?

eller är jag helt ute och cyklar?



Nä RING direkt och se till att de tar tag i detta!



Tackar högre makter för skolan min tös går på där,

är lärarna med och har stenkoll på barnen plus att om nåt händer så direkt tar de tag i det.

Även om det är egentligen "små" saker som händer så blir det så att de tar tag i det, men detta är för f*n misshandel!!!



Usch allså man grinar ju...

Ge han en bamse kram!



2009-11-25 @ 13:30:59
URL: http://mezzieg.blogg.se/
Postat av: novalie

Usch!!! är detta nått som pågått länge =( har inte lärarna nån koll under rasten hur kan detta hända,

Du bör nog prata med skolan för så här kan ni inte ha det stackarn..

Norrskolan ska vara jätte bra och det är inte så långt dit för den delen heller...

Fruktansvärt att detta har hänt förstår att han inte vill till skolan mer=(

2009-11-25 @ 15:16:49
URL: http://nowalie.blogg.se/
Postat av: Maria

MEN VAD I HELVETE!!!!!



Det är NU du ska bli FÖRBANNAD, rör upp himmel och helvete.

Kontakta rektorn ASAP och va jävligt rak med att detta inte tolereras.

Även viktigt för Rasmus att se och höra dig agera mot detta.

Har dom inte rastvakter på skolan???

Skriver inte mer nu, är så arg att jag ser rött, tänker inte så vuxet då......

Krama R!!

Tänker på er...

kramar om

2009-11-25 @ 17:26:09
URL: http://sessornasmamma.blogg.se/
Postat av: modern

Jag tycker du ska ringa barn och utbildning och göra en anmälan det finns blanketter för det. Sedan tycker jag skolan (om han går på samma skola) ska kalla till möte med den eleven och hans föräldrar. Sedan vet jag kanske vad jag gjort men det är inte så pedagogiskt. Jag hade skrämt skiten ur ungen på något sätt. kanske inte ett bra tips men.....Skolan har skyldighet att agera. Kräv det. Annars kan man ju alltid gå till media...eller skolverket....Fast ska man gå till skolverket är det bra om man inte tatt dö på ungdjäveln innan....

2009-11-25 @ 22:06:48
URL: http://kittelsen.blogg.se/
Postat av: modern

Lite till. På norrskolan känns det som om man tar itu med sådant här. Jag har ju min litte odåga Marcus som har ett litet gäng kring sej som hållt på tillsammans. De delade dem och de får inte umgås på rasterna så länge de inte kunde sköta sej. Det vekade ta skruv!!! Det är ju inte du som ska behöva flytta på Rasmus utan man får ta itu med sådana barn som mobbar.

2009-11-25 @ 22:10:50
URL: http://kittelsen.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Fy fan, stackarn..finns en anledning till varför amanda inte fick gå där...har hört mycket därifrån och lärarna verkar ju inte bry sig överhuvudtaget..På amanda skola tolereras inte sånt här..Hoppas ungen som gjort detta får en ordentligen tillsägn..för även om R bytter skola så kanske han bara hittar en nya att slå på..

Kram på dig och hoppas att allt löser för er..Kram kram

2009-11-25 @ 22:28:48
URL: http://mathildahanssen.blogg.se/
Postat av: L

TACK ALLA!! ♥

2009-11-25 @ 23:37:13
URL: http://lenalarssons.blogg.se/
Postat av: felicia

Hej Lena!

Förstår absolut varför du blir upprörd över detta.

Har läst ovanstående kommentarer om bland annat norrskolan, och kan tala om att jag själv har gått där, och så även mina två småbröder.

Och när en av mina småbröder gick i trean blev han retad och några andra killar kastade sand i ögonen på honom, m.m. Min lillebror sa till sin lärare flera gånger men dom gjorde ingenting. Detta resulterade i att han låg och grät varje kväll när han skulle sova, och ville absolut inte gå till skolan igen. Då fick jag nog. Jag gick dit och snackade med killen, hans lärare och min brors lärare. Inte försen DÅ tog dom tag i det, trotts att detta hade pågått i flera månader. Norrskolan är ingen skola jag skulle rekommendera!



Om du ska förflytta Rasmus till en annan skola, skall du ta kontakt med den skolan du vill att han skall gå på och kolla om det finns plats, osv. Sedan ska du säga upp platsen på den gamla skolan.



Hoppas att Rasmus mår bättre nu, och att ni snart får löst det här.



Lycka till!

2009-11-27 @ 18:34:06

Vad har du på hjärtat...??

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (Ser bara Lena)

Har du blogg?

Låt orden flöda... ♥

Trackback