Svininfluensa ??

Idag, innan vi skulle gå till dagis, så pratade jag och Kerstin i telefon. Som vanligt när vi skall till dagis så får jag ringa och väcka sjusovaren om jag vill ha med henne. Idag var hon däremot lite vaken i alla fall för hon hade fått en samtal från en "säker källa" att det kanske var svininfluensa på Milla och Melles dagis. Ringde bort och fick det bekräftat att dom misstänker det. Fyyy, vad läskigt!! Hoppas innerligt att dom klarar sig!! Så det blev till att vara hemma idag med från dagis. Vi gick bara bort en snabbis så fotografen fick fotografera barnen. Första dagiskortet kunde vi bara inte missa ;) Och söta Anna sa att Milla och Melvin fullkomligen ÄLSKADE kameran och ville inte gå därifrån... VART kan dom ha fått det ifrån?? *SKRATTAR HÖGT*

En tur till ÖF blev det istället dagis. Fika, mys och lek för både stora och små ;) Vi hann däremot inte vara där så länge innan B ringde från jobbet och frågade om jag kunde ta ett möte för honom idag och det kunde jag verkligen inte tacka nej till så vid 12 åkte jag till jobbet för att träffa. Milla blev fullkomligt skogstokig när vi skulle gå därifrån för hon ville vara kvar och leka. Då var hon inte nådig kan jag lova... Men hem kom vi i alla fall, skönheten och jag, trots protester ;) 



Lämna en kommentar så blir jag GLAD ♥
Postat av: athina

Thea va hemma igår med feber...har det fortfarande idag. Läste din blogg igår å blev orolig så jag ringde dagis imorse. Ett misstänkt fall i huset. Det va alt dem sa....Frågade om barnet hade syskon på deras avdelning men nope det gick dem inte säga. Hur ska man då kunna skydda sin omgivning?? Blir fundersam...väldigt fundersam..får ringa ett par samtal å se vad dem säger...

2009-11-13 @ 07:25:16
Postat av: L

- Athina:



Ja, jag vet!! Plus att L är hemma med feber på deras avdelning och jag såg inte vikarien. Milla har varit hemma Onsdag, Torsdag, Fredag denna veckan och jag ringer på måndag med tänkte jag innan jag lämnar henne på dagis och kollar läget... Kram kram.

2009-11-13 @ 10:27:54
URL: http://lenalarssons.blogg.se/
Postat av: Athina

precis min tanke...ringer å kollar om dem har fått svar på det barnet. Har dem inte det så har jag henne hemma tills dem vet. thea har bara varit hemma igår å idag. usch segt...feberig men gosig =) kram

2009-11-13 @ 10:50:24
Postat av: mezzie

Men usch... jaa vi ska ju vaccinera Lilleman för att förhindra smittorisken. för igår sa de på tvn att även de under 3 år ska vaccineras.. det är ju ett velande fram och tillbaka så jag ska ringa och rådfråga med VC ang det.. Jag kommer ta den iallafall... Sen Sessan gör det på tisdag i skolan fats här rä det först vecka 49 vi får göra det men så såg jag att doserna för oss vuxna är slut?!

Bästa fredagen på dej1

Kram

2009-11-13 @ 10:53:38
URL: http://mezzieg.blogg.se/
Postat av: Tanya

Nu är ju vaccinet godkännt från 6 månader, så varför vaccinerar du henne inte?

2009-11-13 @ 13:47:54
URL: http://livetochuniversum.blogspot.com
Postat av: Anonym

Ne fy vad tråkigt!Usch nu börjar den säkert härja vilt bland dagisen =(

Du får vaccinera Milla, man får väl det nu?ska nog vaccinera Bianca om man får det!

håll er borta där ifrån!!

pöss

2009-11-13 @ 18:09:16
Postat av: L

- Athina:



Du kan väl höra av dig till mig om du hör något nytt från dagis gumman?? Kramen.

2009-11-13 @ 22:10:50
URL: http://lenalarssons.blogg.se/
Postat av: L

- Mezzie:



Ja, jag har inte riktigt förstått om vaccinet verkligen har "gått igenom" för dom små?? Raz tog ju i förra veckan och jag tar på måndag och då skall jag även fråga om M får ta. Jag vill att vi skall ha det allihop. Jag tror på vaccin!! Kram.

2009-11-13 @ 22:13:15
URL: http://lenalarssons.blogg.se/
Postat av: L

- Tanya:



Det skall jag göra så fort jag bara får!! Skall prata med dom när jag skall dit själv på måndag. Kanske kan dom slå två flugor i en smäll?? =)

2009-11-13 @ 22:15:04
URL: http://lenalarssons.blogg.se/
Postat av: L

- Lotta:



Jaa, det kommer jag allt att göra så fort det bara går. Fram tills dess får hon vara hemma. Pussss.

2009-11-13 @ 23:13:53
URL: http://lenalarssons.blogg.se/

Vad har du på hjärtat...??

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (Ser bara Lena)

Har du blogg?

Låt orden flöda... ♥

Trackback