Finns bara ett ord - Fantastiskt !!

Ikväll så har jag varit på en alldeles fantastisk föreställning med Eric Donell - JAG VILL VARA NORMAL eller TOURETTE SÄTTER SPRÄTT.

"Eric Donell är skådespelare, sångare, regissör och flitigt anlitad föreläsare. Genombrottet som skådespelare kom med en huvudroll i 650 avsnitt av TV-serien Vänner och Fiender. Eric har haft närmare trettio olika jobb, fyra redan i åttonde klass, men han hade inget “privatliv” förrän långt upp i vuxen ålder.


Hela livet hade Eric känt att han var annorlunda, men varken Lärare, Läkare, Psykologer eller Psykiatrer kunde förstå vad det var för “fel” på honom. Av en slump fick han vid 28 års ålder veta att han hade Tourettes syndrom och, liksom de flesta med Tourette, även ADHD och OCD. I prisbelönta (Cinestar Prize for Best Youth Film) långfilmen Utanför din dörr beskrev Eric hur livet kan te sig för den som lever med Tourette utan att veta om det. Filmen, som ofta används som diskussionsunderlag i skolan, startade en våg av information i Sverige och Eric ingår numera i den grupp inom Riks-förbundet Attention som har till uppgift att sprida kunskap i Sverige om Tourettes syndrom" (http://attention-uddevalla.se/forelasningar.html).


Den bästa föreställning jag någonsin varit på måste jag säga!! Jag blev helt till mig =) Berörd ända längst in i hjärtat ♥ Vilken fantastisk människa!! Vilken inlevelse och vilket driv. Så himla fantastiskt att se!! Jag kommer att skriva om Tourette lite senare tänkte jag. Jag hoppas att jag hinner göra det ikväll, men jag har huvudvärk och har inte suttit ner hemma förrän nu... Så vi får se. Jag är galet trött, så det bästa vore nog att gå och lägga sig... ♥

Lämna en kommentar så blir jag GLAD ♥

Vad har du på hjärtat...??

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (Ser bara Lena)

Har du blogg?

Låt orden flöda... ♥

Trackback