Vad göra ??

Först nu så går denna Mamman upp idag. R är i skolan och efter att jag han blev klar i morse la jag mig igen med min sjukling. Jag trodde hon skulle kunna gå till dagis i morse så jag kunde jobba lite, men shi fick jag. Vet i 17 vad det är med stackarn, men hon piggnar inte till och hon får inte i sig tillräckligt. I morse ringde jag sjukvårdsupplysningen för hon har inte kissat sen igår morse (!!!). Men det enda jag skulle göra är att fortsätta ge vätskeersättning och skriva ner vad hon får i sig... Vällingen kommer ju bara upp, så antaglingen blev tarmen så retad av magsjukan att välling är för mycket för den att klara av... ?!

Hemskt är det att se henne så medtagen... Hon sover hela tiden och gör hon inte det, vill hon bara se på film i soffan. Än har hon inte gått upp idag!! Om hon går någonstans så stannar hon och lägger sig på golvet i stället, för att hon inte orkar... Lilla trollungen!! Måtte hon bli pigg och stark snart igen...


Lämna en kommentar så blir jag GLAD ♥
Postat av: Anna

hoppas hon blir bra snart!

2010-04-14 @ 13:51:45
URL: http://annaappanna.blogg.se/
Postat av: Anna

var vaksam bara, att hon inte kissat och är så medtagen kan betyda uttorkning det går fort med de små. Hoppas hon snart är bättre

2010-04-14 @ 14:21:00
Postat av: Maria

Vätskeersättning och majsvälling (den e snäll mot magen)...

Hoppas att hon blir bättre fort, lilla stumpan.

2010-04-14 @ 22:27:10
URL: http://sessornasmamma.blogg.se/
Postat av: Vanessa

Hej! Två kommentarer på en dag...Hoppas lilla pyret mår bättre idag! Majsvälling är ju bra, de vet du säkert. Vi var ju inlagda med Tilda i 5 dagar när hon blev uttorkad, fruktansvärt när man inte får i dem något! Andra gången hon blev kraftigt magsjuk så åkte vi in efter 3 dagar utan vätska (mkt lite ialla fall) men vi blev hemskickade och på dag 4 fick hon i sig majsvälling man jag gav henne endast teskedsvis. Hon fick välling 4-6 ggr under dagen utan att hon kräktes, så jag tänkte nu kan jag ge henne i flaskan men bara pyttelite o då började de om igen och hon började spy! Tarmen blir jätte irriterad och ju längre tiden går desto känsligare. Håll ut gumman de kommer att gå över och om inte ÅK IN!!! Sen är rån med smör riktigt bra!!!

Kram

2010-04-15 @ 21:30:50
Postat av: fypbslvofyv

Sebi qasobo, ub doqev posoma xeduh iyiqufo unu cejazi jufe.

2012-10-16 @ 13:31:16
URL: http://www.dodawivub.com

Vad har du på hjärtat...??

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (Ser bara Lena)

Har du blogg?

Låt orden flöda... ♥

Trackback