Ni får mitt hjärta att ta ett extra skutt ♥

Förra veckan så blev det massor av jobb för mig, vilket gjorde att jag var borta en del från kidsen. Detta har märkts av kan jag lova. Bägge grynen har varit oerhört mammiga igår och idag. Till och med Rasmus vaknade flera gånger inatt, ropade på mig och ville att jag skulle komma in till honom. Stackars Andreas som går upp innan 5 på morgonen för att hinna till jobbet! Han får inte alltid jättemycket sömn... Han vänjer sig förhoppningsvis med "ljuden" förr eller senare, men hellre förr än senare... Jag vaknar knappt längre om de bara rör sig lite, men han vaknar så fort någon utav dom mumlar i sömnen. Och då sover dom ändå i var sitt rum en bit ifrån vårt. Han är duktig mitt hjärta, och klagar aldrig, trots att han får pendla så mycket och gå upp så tidigt på morgonen. Men det gör ont i mig. Mitt samvete blöder när han får sova så lite. Men samtidigt så vill jag ju ha honom hos mig, helst hela tiden. Så vi får försöka stå ut med pendlandet ett tag ♥ Är så tacksam för att jag får ha denna underbara fina människa i mitt liv. Att älskas villkorslöst av honom är så fantastiskt och större än jag någonsin kan förklara i ord. Jag är så lycklig! Hoppas att jag får stanna i min bubbla för alltid ♥    

Idag har det varit en mamma-barn-dag. Rasmus kom sent till skolan idag stackarn för den trötta Mamman hade stängt av alarmet i sömnen. Usch vad röten jag känner mig när det händer. Ja, det har hänt förut :/ Men men... Sa till på skolan under Raz utvecklingssamtal (som gick bättre än jag kunnat drömma om) att det kan vara den virriga Mamman som är skyldig om något händer ibland. Gillar hans nya fröknar skarpt och det kändes så skönt att gå ifrån utvecklingsamtalet. Jag kände mig så lätt att jag nästan lyfte från marken. Det känns som om mycket börjar vända nu. Rasmus fick välja maten den dagen så vi åkte raka vägen till kinarestaurangen :) Men det var inte det jag skulle berätta om! Milla och jag har inte gått ur våra pyjamasar idag. Inte OK enligt vissa kanske, men vi ville ha en pyjamasdag idag så vi hade en... Så det så ;) Kvällen spenderades framför Bröllopsfotografen med massor av chippar, dipp och julmust. Julmust är galet beroendeframkallande och det är en konstant måste i våran kyl de gånger om året de finns att få tag i... MUMMA!


Lämna en kommentar så blir jag GLAD ♥
Postat av: Mathilda

Är så himla glad för eran skull att ni har fått in en sån underbar människa in i erat liv. Det förtjänar ni alla tre.



Visst är det helt underbart att bara gå runt i pyjamasar och bara mysa..



kram på er..

2010-12-08 @ 12:06:37
URL: http://mathildahanssen.blogg.se/

Vad har du på hjärtat...??

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (Ser bara Lena)

Har du blogg?

Låt orden flöda... ♥

Trackback