Något senare...

Även lilla M vaknade ju till liv i kaoset, men tog det med ro och sa puss puss till storebror innan han pös iväg till skolan. Milla åt lite milkshake som var kvar och lite några små bett på en macka, men sen var hon klar och skulle ta ner lolen för att gå till dagis. Jag skulle ju jobba så jag packa in Oss i bilen och tutade iväg med min lyxbil, som Frugan tycker att det är. Lämningen gick bra, men det låg en fet räkning där och väntade på mig :/ Inte nog med att jag mist ett STORT bostadsbidrag, jag för även feta dagisräkningar, och det gillas inte!! Men men... efter lite stirrande på den så hör jag någon ropa på hjälp och jag springer fram. En stackars rysk dam bedjar förtvivlat mig om hjälp medan hon försöker skaka liv i sin man som är så gott som medvetslös. Ingen utav dom kunde någon direkt svenska och hon förstod inte ett ord av vad jag försökte säga. Hon tog sig i alla fall på hjärtat och eftersom mannen var rejält medtagen, bröstsmärtor och svår att då kontakt med så ringde jag 112 för första gången någonsin. Jisses vad läskigt det var hela situationen. Men den manliga sköterskan i andra luren var mycket hjälpsam och lotsade mig bra gällande vad jag skulle göra medan ambulansen var på väg i blåljus. Nu gråter jag när jag skriver detta med. Då, var jag kollugn, men nu i efterhand så kan jag inte sluta tänka på den arma stackars kvinna som förtvivlat försökte få liv i sin man, och inte knappt kunde ett ord svenska. En sån jäkla skräck alltså...

Jag har en tentens att sansa mig väldigt och bli lugn i allvarliga situationer, och tur är väl det, för man får ju se en hel del i livet. Värre blir det efteråt när jag tänker på allt som kunde gått fel. Så vitt jag vet så gick det förhoppningsvis bra. Mannen var i alla fall lite vid medvetande när jag lämnade dom. Jag kunde ändå inte mer göra!! Det var en mormor och morfar till en på Millas dagis och jag fick gå in med pojken till Millas avdelning. Mamman var på Östra med sin nyfödda sjuka bebis. Jag har ingen aning om varför bebisen var så dålig, men att den var allvarligt sjuk fick mormorn fram. Arma människor... Och nu detta!! Mitt hjärta blöder =( Måtte både mannen (morfarn till barnen) och denna lilla nyfödda bebisen klara sig bra.

Lämna en kommentar så blir jag GLAD ♥
Postat av: Modern

Stackars människor måste jag säga. Ibland är det som om allt sker samtidigt.

2010-02-03 @ 21:50:50
URL: http://kittelsen.blogg.se/
Postat av: L

Ja, det är fruktansvärt!!

2010-02-03 @ 21:55:45
URL: http://lenalarssons.blogg.se/
Postat av: Anonym

bilen ÄR lyxig

2010-02-03 @ 22:17:24
Postat av: L

Hihihihi... TACK!! Det tycker jag med ♥

2010-02-03 @ 22:29:58
URL: http://lenalarssons.blogg.se/
Postat av: novalie

Men fy va hemskt tur att du va där på plast ..Prata med min sambo nyss och han hade oxå hjälpt en till sjukhuset i dag som vart med om en bil olycka tror att det måste vara ödet att ni just hamnat där vid den tiden för att hjälpa dessa människor

2010-02-03 @ 23:48:40
URL: http://nowalie.blogg.se/
Postat av: Anna

oj, gud vad hemskt stackars dom!

2010-02-04 @ 09:42:40
URL: http://annaappanna.blogg.se/
Postat av: Sanna

Min vän Lena är en VARDAHSHJÄLTE <3

2010-02-04 @ 13:40:31
Postat av: Sanna

Lite felstavat där..Vardagshjälte ska det ju vara ;)

2010-02-04 @ 13:41:36

Vad har du på hjärtat...??

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (Ser bara Lena)

Har du blogg?

Låt orden flöda... ♥

Trackback