Utdrag ur skollagen (1985:1100)

20 § Rektorn eller en lärare får från en elev omhänderta
föremål som används på ett sätt som är störande för
skolverksamheten eller som kan utgöra en fara för säkerheten i
denna. Lag (2007:378).
 
21 § Ett föremål som har omhändertagits enligt 20 § skall
återlämnas till eleven senast vid den tidpunkt skoldagen är
slut för eleven. Om eleven vid upprepade tillfällen tagit med
sig föremål som omfattas av 20 § eller om det med hänsyn till
föremålets beskaffenhet finns särskild anledning att inte
återlämna det, behöver dock inte föremålet lämnas tillbaka
förrän elevens vårdnadshavare har underrättats om
omhändertagandet. Ett omhändertagande får inte bestå längre än
till och med fjärde dagen efter verkställandet av
omhändertagandet.
 
Om ett föremål som har omhändertagits enligt 20 § kan antas bli
förverkat enligt 36 kap. 3 § brottsbalken, 6 §
narkotikastrafflagen (1968:64), 5 § lagen (1988:254) om förbud
beträffande knivar och andra farliga föremål, 5 § lagen
(1991:1969) om förbud mot vissa dopningsmedel, 9 kap. 5 §
vapenlagen (1996:67) eller 5 § lagen (1999:42) om förbud mot
vissa hälsofarliga varor skall rektorn eller den som rektorn
har bestämt skyndsamt anmäla omhändertagandet till
polismyndigheten. Omhändertagandet får i dessa fall bestå tills
frågan om föremålet skall tas i beslag har prövats.
Lag (2007:378).

MOBILEN SKALL TILLBAKA säger jag bara annars skall den ersättas av skolan säger jag!! Tänk vad lätt det kan vara att försöka hitta på ursäkter till höger och vänster?! I morgon skall jag ta mig ett nytt snack med dom. SKOLLAGEN borde jag ha repeterat lite bättre INNAN jag gick dit idag... ÖNSKAR ATT JAG VORE BÄTTRE PÅ ATT PRATA FÖR MIG!!


Lämna en kommentar så blir jag GLAD ♥
Postat av: charlotte

men hallå, klart du/ni ska ha tillbaka den, eller ersättning för den!!hoppas det löser sig för dig =)

2010-05-27 @ 18:51:34
URL: http://charlottegraneklev.blogg.se/
Postat av: xatkdvbux

Vacadalugo ogadecikun vobo mixijugule mo ihuxux hijup, atayu!!!

2012-10-16 @ 15:29:26
URL: http://www.abacaduhol.com

Vad har du på hjärtat...??

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (Ser bara Lena)

Har du blogg?

Låt orden flöda... ♥

Trackback