Svar på "Hur man lägger upp youtube-klipp i bloggen"

Jag har fått en del förfrågningar på hur man lägger upp Youtube-klipp i bloggen, så jag tänkte att jag kunde förklara det för Er som inte vet. Det har blivit en liten ändring nu, som jag inte själv visste om först, men nu skall jag försöka förklara. 

Gör så här...:

1. Logga in på din blogg, och tryck på Nytt inlägg, skapa inlägg.  

2. Gå in på Youtube, och leta upp den video du vill lägga upp i din blogg.  

3. Följ anvisningarna i bilden nedan...



4. När du har gjort detta, så skall du kopiera (ctrl C) inbäddningkoden från den streckade gröna rutan som jag ritat på bilden. 

5. Gå tillbaka till din blogg för att klistra in din Youtube-kod. 

6. Youtube-koden skall du klistra in i HTML-läget. Tryck på knappen "HTML" som på bilden nedan.



7. Klistra nu in din Youtube-kod i HTML-läget (rutan) som kommer upp. 

8. Tryck nu på knappen "Uppdatera" som som finns längst ner i vänstra hörnet på sidan. 

9. Då kommer en gul-aktig ruta att visas i ditt inlägg. Det är videon! (Den visas ordentligt sedan på bloggen).

10. Sedan är det bara att trycka på knappen "Spara & Publisera" så har du din video i ett inlägg i bloggen. Du kan även skriva text som vanligt även om du har med en video, samt välja vilken justering (vänster, höger, centrerad) som du vill att videon skall visas i. 

11. KLART :)

Lämna en kommentar så blir jag GLAD ♥
Postat av: pzrcuphv

Uyovilek ayado cal abufudaw, rizuxadax petifatiju i ozifav nun nihuveju!

2012-10-16 @ 10:36:15
URL: http://www.evogogu.com

Vad har du på hjärtat...??

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (Ser bara Lena)

Har du blogg?

Låt orden flöda... ♥

Trackback