Packningsdags, tystnad och byte av jobb

Mina barn är hos sina Pappor, och min blivande make är och spelar Hockey med sina kollegor. Idag är det bara jag hemma och det är så himla lugnt och skönt. Njuter av lugnet till fullo och samlar kraft och energi inför min jobbhelg som börjar i morgon bitti. Helt galet, i morgon gör jag min sista helg. Jag har inte berättat om det, men för ett par månader sedan så fick jag förfrågan om att byta jobb. Eller ja... Jag byter inte arbetsgivare, utan arbetsuppgifter. Vår verksamhetschef skall gå på Mammaledighet nu, så vår enhetschef skall ta över hennes titel. Men eftersom vår enhetschef är chef över alla enheter så behöver hon lite hjälp, och där kommer jag in i bilden. I och med att jag har läst så himla mycket så skall det bli oerhört kul med denna nya utmaningen. Jag kommer fortfarande ha kvar 50 % i verksamheten som beteendevetare, och 50 % med administrativa uppgifter. Kul kul skall det bli, och jag kommer numera inte att jobba helger.

A kommer snart hem, för han ringde precis och sa att han åker från Grästorp nu. Så jag får nog sätta igång och packa lite grejer, istället för att sitta här och häcka. Han skall köra hem (till Vara) lite grejer i morgon, för nästa helg flyttar vi redan. Helt galet vad snabbt tiden går! Rasmus har mindre än 1 vecka kvar (mån, tis, ons) på Dalabergsskolan bara och sedan byter han över helt till Arentorps skola. Han ser verkligen fram emot detta och det värmer så oerhört i våra hjärtan ♥ Idag så fick han en egen stor almanacka, en loggbok för att man lätt skall kunna skriva information i mellan hemmet och skolan och nästa vecka skall han vara med i en skolpjäs. Min stora kille ♥ Jag jobbar så han skall åka tåget till Vara på Onsdag så skall A hämta upp honom där, och så kommer Millis och jag på fredagen. Det är mycket att tänka på nu, och vi har grejer lite här och var, men på det stora hela så fungerar det så bra. Det mesta flyter på, och blir det för virrigt för mig så är A där snabbt som attsingen och fångar upp mig och gör allt bra igen. Mitt livs KÄRLEK ♥

Nej, packa var det ja... Pusss!

Lämna en kommentar så blir jag GLAD ♥
Postat av: louise

ååå jag tycker de är så roligt att de går din väg nu :) fantastiskt att R anpassar sig fort :) de kommer bli grymt för han att växa upp där istället för dalaberg :))) all lycka till er ! kram

2011-03-12 @ 09:55:04
URL: http://louiceee.blogg.se/
Postat av: Gnistan

Japp, det är så himla charmigt att läsa det du skriver, man blir glad i <3 :at! :-)



Kul, kul kul..

Önskar er stor lycka i ert nya hem, nästa helg, plus att du slipper helgerna..



Kram från mig till dig!

2011-03-12 @ 19:37:55
URL: http://livsgnistan.bloggo.nu

Vad har du på hjärtat...??

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (Ser bara Lena)

Har du blogg?

Låt orden flöda... ♥

Trackback