Yr

Yr som faan idag, men glad ändå!! Hur botar man den jäkla yrseln och höjer mitt blodtryck?? 95/20 är inte mycket att hänga i granen... Avskyr verkligen detta och läkarna har inte den blekaste aning om vad det beror på... Nuuu DUSCHA!! Kanske hjälper något??

Oftast är det värst då jag har sovit dåligt och haft en massa mardrömmar. Inatt så var dom riktigt ruggiga och min höjdskräck var inte att leka med inatt...

Lämna en kommentar så blir jag GLAD ♥
Postat av: Charlotte

Har hört att regelbunden motion ska vara bra?Hålla sin vikt , äta b /dricka bra och var tredje tim osv.

Du äter ingen mediciner el?

det kan ju sänka blodtrycket...



Även en underliggande sjukdom kan försämra det,har du undersökt hela dig för att se om det finns någon?



Kolla även Ditt blodvärde. Det kan vara lågt, som då ger de symtomen som Du beskriver. Lågt blodvärde ger sämre syretransport...



Fick även höra av bm att stödstrumpa ska vara bra, då det har sin påverkan på blodkärlen i benen (hade alldeles för lågt under under min grav.) och även ibland nu med..



Har dom kollat dina njurar?

Vet att det kan ha ett sammanhang, eftersom jag sj äter kortison så kan det drabba mig . så hittade detta ..



Addissons sjukdom:



Sjukdom som drabbar binjurebarken och gör att dess funktion blir sämre. Dess normala produktion av de viktiga hormonerna aldosteron och kortisol sjunker då. Detta medför bl.a. trötthet, lågt blodtryck, illamående och yrsel. Sjukdomen kan behandlas genom att tillföra hormonerna som läkemedel.



Har de gjort ngn sorts blodtrycksmätning med EKG på dig?



hoppas du slipper det snarats ialf!

kram



2009-09-20 @ 13:37:10
URL: http://charlottegraneklev.blogg.se/
Postat av: L

- Charlotte:



TACK för din långa kommentar. Jag har varit hos läkaren x antal gånger för att få svar, men dom har ännu inte kunnat ge mig några =(



Ang mediciner så äter jag bara 1 medicin, som HÖJER blodtrycket. Tar jag den inte direkt på morgonen så är det ännu värre och jag är jätteyr flera timmar.



Mitt blod/järnvärde har alltid varit kanon, så ingenting där. Alla prover visar bra värden för övrigt. Kanske därför de har så svårt att tala om för mig vad det beror på??



Jag har för mig att dom kollade njurarna med och att det var bra. Även levern är bra. EKG har däremot inte gjorts. Kanske kan vara värt att ta upp med dom?? Addisons sjukdom stämmer ju verkligen in bra måste jag säga... ryser Kanske borde kolla upp den mer och även ta upp det med en läkare??



Kram.

2009-09-20 @ 17:26:30
URL: http://lenalarssons.blogg.se/
Postat av: Papadopoulos

Usch, yrsel är bland det värta som finns, tycker själv att det är så obehgaligt. Speciellt när man inte alls vet vad det beror på. Tycker det är konstigt om du fått det ofta & om dom inte kan komma med någon anledning. Men du äter väl bra & dricker? Gör du det & dom ändå inte komer på något tror jag inte du behöver vara orolig, ofta faktiskt så har det med din sömn att göra. Kanske oxå kan vara kristallerna man har i örat, om dom kommer lite ur balans gör dom så att du får yrsel. PUSS hoppas att du ska må bättre

2009-09-20 @ 17:26:42
Postat av: L

- Papadopoulos:



Tror allt att jag äter rätt bra!! Jag är inte så orolig. Det är mest jäkligt obehagligt. Kristaller har min Mamma, men jag tror inte att det är det. Tror att det är blodtrycket som sabbats rejält. Men önskar att de kunde göra något åt det.

2009-09-20 @ 17:32:26
URL: http://lenalarssons.blogg.se/

Vad har du på hjärtat...??

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (Ser bara Lena)

Har du blogg?

Låt orden flöda... ♥

Trackback