Så trött idag... !!

Vargen ylar i nattens skog, han vill men kan inte sova.

Hungern river hans vargabuk, och det är kallt i hans stova.

Du varg, du varg, kom inte hit, ungen min får du aldrig.

Vargen ylar i nattens skog, ylar av hunger och klagan.

Men jag ska ge'n en grisasvans, sånt passar i vargamagar.

Du varg, du varg, kom inte hit, ungen min får du aldrig.

Vargen ylar i nattens skog, och hittar sig inget byte.

Men jag ska ge'n en tuppakam, att stoppa ner i sitt knyte.

Du varg, du varg, kom inte hit, ungen min får du aldrig.

Sov, mitt barn, i bädden hos mor, låt vargen yla i natten.

Men jag ska ge'n en hönsaskank, om ingen annan har tatt'en.

Du varg, du varg, kom inte hit, ungen min får du aldrig...


Lämna en kommentar så blir jag GLAD ♥
Postat av: Modern

Den låten gillar jag.

2010-04-12 @ 21:34:56
URL: http://kittelsen.blogg.se/

Vad har du på hjärtat...??

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (Ser bara Lena)

Har du blogg?

Låt orden flöda... ♥

Trackback