Förbannad!!

Alltså, idag träffade jag ett sånt jäkla ufo att jag inte visste om jag skulle skratta eller gråta. Jag blev så sne att jag hade lust och fråga henne vad fasen det var för fel på henne. Jag skulle ju gå på steppen idag och lämnade av Milla på KidsClub. Gav personalen en blöja med och sa till henne att jag ger henne en för säkerhets skull. Tjejen tittade på mig jättekonstigt och frågar hur gammal Milla är egentligen. Jag svarar att hon är 2 år gammal och går sedan därifrån efter att jag sagt hej då till Milla. När jag skall hämta henne så sitter Milla helt tyst vid ett bord och ritar. Milla har även målat ner sina händer och sin tröja, men eftersom det är en grupp där tänker jag att det kanske är svårt att se till alla på en gång, och hoppas att det går bort i tvätten.

När jag skulle ta Milla så säger tjejen till mig att jag faktiskt inte kan lämna LINA (bra koll?!) där själv någon mer gång när hon är så liten. Då frågar jag självklart tillbaka varför jag inte skulle kunna göra det?? Och till svar får jag att KidsClub är från 4 år. Jag sa då att det inte alls var från 4 år, utan från 1 år då de 6 timmarna i veckan som det finns personal på plats. Hon hävdade tillbaka att jag hade fel, och att "hon minsann inte kunde ansvara för en 1-åring. Hon hade ju inte ens någon utbildning. Och kan dom inte ta emot 1 åringar på dagis, där dom till och med är utbildade, så fattar jag väl att dom inte kan ta emot så små barn där".

Jag sa än en gång att Milla faktiskt är 2 år, och att dom VISST tar emot 1 åringar på dagis. Och att jag har pratat med både chefen och receptionsansvarig på Sportlife och dom sa bägge två att det var från 1 år. Detsamma står på sportlifes hemsida (HÄR). Och om hon hade några problem med detta så får hon ta upp detta med sin chef, som jag redan har pratat med gällande Kidsclubs åldersgränser. Men tjejen gav sig fortfarande inte!! Hon sa att på dom dagis hon har varit på så har dom minsann inte tagit emot 1 åringar. Hon även att hon minsann också hade pratat med sin chef och att han har sagt att det är från 4 år. Och skulle det vara något annat som jag har "hört" så är det fel. Det gäller inte i så fall, speciellt inte när hon jobbar, för då bestämmer hon och hon säger att det är från 4 år så Milla får inte komma dit mera. Jag sa än en gång att är det så att hon har något problem med Kidsclubs åldersgränser så får hon helt enkelt ta upp det med sin chef, för reglerna säger att Milla har åldern inne, så hon kommer visst att komma tillbaka dit!!

Sen tog jag Milla och gick raka vägen därifrån. Jag var så ARG, och känner mig irriterad fortfarande!! Vad fasen är det för fel på människan?? Det gick verkligen inte in, ett enda ord jag sa. Jag blev så sne... *grrr*


Lämna en kommentar så blir jag GLAD ♥
Postat av: lindanoremalm

ha ha ja vi kollade ju det ett par ggr innan du vågade lämna henne. skumt!! steppen var svår, hi hi. men kul pusss

2010-02-08 @ 21:12:21
Postat av: Modern

Jag tycker du ska ringa "chefen" igen och fråga vem som jobbade igår och förklara vad hon sa. Så ska det inte vara och vilka dagis har den människan varit på!!!! Står det också i deras reklam så får de väl ställa upp på det!! Om hon nu inte klarar det så kanske hon inte ska jobba där...

2010-02-08 @ 22:14:03
URL: http://kittelsen.blogg.se/
Postat av: Maria

Meh...hahaha....ska man skratta eller gråta? Är människan sann??

Jag hade ringt till hennes chef bums och förklarat hur hon betett sig och ifrågasatt om detta verkligen är sant.

Kanske hade bruden hamnat på fel arbetsplats, inte lätt i dagens sverige där vi har så många arbeten att välja på.... (hoppas du kunde läsa min ironi här)

Köss

2010-02-08 @ 22:25:54
URL: http://sessornasmamma.blogg.se/
Postat av: Sanna

Kanske dags för henne att skaffa ett nytt jobb ? Jisses!

2010-02-08 @ 23:57:10
Postat av: Tanya

Men hallå eller!? Den tjejen kan verkligen inte vara på rätt ställe! Du ska absolut ringa chefen! Stå på dej, tjejen!

2010-02-09 @ 00:08:37
Postat av: ida

men jiiiises.... är det sant eller????

HAHAHAHA



Helt sinnnes ju...

2010-02-09 @ 05:25:35
URL: http://www.idathylen.wordpress.com
Postat av: Lena Ljungberg

Tycker med du ska kontakta den ansvariga. Även om det visar sig mot all förmodan att hon hade rätt så är beteendet helt oacceptabelt om man jobbar inom serviceyrket.

2010-02-09 @ 08:36:37
URL: http://mammalenas.blogg.se/
Postat av: L

- lindanoremalm:



Ja, och jag har pratat med alla ansvariga flera gånger till och med. Plus att det står ordagrant på deras hemsida.

2010-02-09 @ 08:42:27
URL: http://lenalarssons.blogg.se/
Postat av: L

- Modern:



Jag skickade ett mail till dom och hoppas att jag får svar snart!!

2010-02-09 @ 08:43:06
URL: http://lenalarssons.blogg.se/
Postat av: L

- Maria:



Ja, tyvärr så var ju människan. Jag trodde knappt mina öron. Och JA, den flickan borde se sig om efter något annat jobb. Helst då ett som man inte behöver ansvara för något eller ens behöver öppna munnen. För det är hon uppenbarligen inte vidare bra på.

2010-02-09 @ 08:44:34
URL: http://lenalarssons.blogg.se/
Postat av: L

- Sanna:



Oooohhhjaaaa!!!

2010-02-09 @ 08:44:59
URL: http://lenalarssons.blogg.se/
Postat av: L

- Tanya:



Jag mailade chefen igår och hoppas att jag får svar SNART!! TACK fina ♥

2010-02-09 @ 08:45:37
URL: http://lenalarssons.blogg.se/
Postat av: L

- Ida:



Ja, tyvärr är det sant!! Och Milla har ju även varit där andra gånger och de andra har inte sagt en sak om att Milla inte skulle vara välkommen.

2010-02-09 @ 08:46:29
URL: http://lenalarssons.blogg.se/
Postat av: L

- Lena Lj:



Jepp, jag gjorde det igår. Skickade ett mail och hoppas att jag får svar snart.

2010-02-09 @ 08:47:16
URL: http://lenalarssons.blogg.se/
Postat av: Martina

Jäklar vad jobbigt ! och att hon tjejen var så otrevlig också! Såg i inlägget över att du har fått ordnat upp det nu iaf, vilket tur!

Krram

2010-02-09 @ 22:19:51
URL: http://martina-e.bloggplatsen.se

Vad har du på hjärtat...??

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (Ser bara Lena)

Har du blogg?

Låt orden flöda... ♥

Trackback