Glömt att berätta ju...

Steppen var grymt kul igår har jag ju glömt att säga. Tyvärr så verkar min kropp däremot inte vara ett fan av det. Min kordination, eller brist på kordination lättare sagt, är ju pinsam att ens prata om. Jag fick stå längst bak för att det typ var fullt i hela salen när jag kom. Detta gjorde att pygmé-Lena inte såg ett smack. Att instruktörens headset hade pajjat gjorde ju inte saken bättre direkt :/ Så lillla Lena hade en enmansshow längst bak i salen!! Men det gick bra det med. Juss flikade in lite då och då hon med, och även Linda ;) Ha ha ha... Vilken grej alltså!! Vissa övningar fanns ingen som helst logik i alls och det kändes som om jag gjorde tvärtom med det mesta, för att så fort jag lärt mig ett steg så bytte dom till nästa och lade på massa annat. Men det var kul att få studsa lite i alla fall ;)

Mina benhinnor gillade dock INTE steppen, och gjorde sig påminda direkt. Jag inser ju nu att jag aldrig kommer att kunna "vila bort" mina benhinneproblem tyvärr, som vi först trodde. Så även om jag gärna hade velat lära mig stepp ordentligt, så får jag nog hoppa det. Mina benhinnor pallar inte och överbelastar jag dom minsta lilla säger dom stopp helt, och då måste jag sluta träna. Och det vill jag verkligen inte!!

Lämna en kommentar så blir jag GLAD ♥
Postat av: butterfree

Vad innebär överbelastning av benhinnor för något? Aldrig hört ordet benhinnor innan faktiskt. Men jag hoppas det löser sig för dig

2010-02-09 @ 20:48:59
Postat av: L

- butterfree:



Benhinneinflammation kallas det man får efter för hög belastning av benhinnorna, som sitter vid smalbenets framsida. Jag fick benhinneinflammation för många år sedan när jag tränade förr och det blev aldrig riktigt bra.



Benhinnorna, där musklerna fäster, blir inflammerade vid överbelastning om man har trånga benhinnor och det gör djävulskt ont ibland och gör att man knappt kan gå ordentligt. Och att hoppa är inte att tänka på alls. Smärtan känns på framsidan av smalbenet och värker i hela den muskeln.



Det enda som man kan göra själv är att vila och när den värsta smärtan har släppt så kan man göra de övningar som inte belastar benhinnorna. Alltså inga hopp.



TACK för din omtanke, men mina benhinnor kommer inte bli bra om de inte opereras och det är väldigt ovanligt att dom gör det, så jag får gilla läget helt enkelt och köra på sånt som inte belastar. Det är inte hela världen. Det kunde vart värre!! Men det är trist att jag inte kan göra mycket som jag tycker är kul!!

2010-02-09 @ 21:05:49
URL: http://lenalarssons.blogg.se/
Postat av: butterfree

Nej usch, det låter jättejobbigt ju. Men jag beundrar din positiva syn på saken, inte alla som hade klarat av det.

2010-02-10 @ 01:16:53
Postat av: Charlotte

har du för hög fotvalv?kanske ska ha skoinlägg..eftersom muskeln på framsida ben blir överansträngd vid träning då man trampar hårt på hälen, och framsida fot tar smällen..vilket leder till att muskeln på benet dras ut för snabbt..



eftersom du var otränad kanske du tränar för hårt och därför smärtan kommer..så du inte får inflammation igen menar jag?

Musklerna är ju oftast svagare på framsida vad då man har problem med sina benhinnor..



det öser sig säkert, men kasnke som du skriver ska sluta träna step..

2010-02-10 @ 15:47:25
URL: http://charlottegraneklev.blogg.se/
Postat av: L

- butterfree:



Ja, det är ju inte så kul!! Dom har bråkat i massor med år så dom kommer inte att bli bättre. TACK, vad gulligt sagt!!

2010-02-10 @ 17:17:26
URL: http://lenalarssons.blogg.se/
Postat av: L

- Lotta:



Nej, det har jag inte. Jag har trånga benhinnor. Har haft problem i alla år så det kommer inte att bli bättre. Bara gilla läget!! Jag har inte tränat för mycket och jag har problem med dom även när jag inte tränar så det krävs minimal ansträngning tyvärr. inget att göra åt!! Men det blir som sagt ingen mera step för min del :/

2010-02-10 @ 17:20:18
URL: http://lenalarssons.blogg.se/
Postat av: Charlotte

ne fy vad tråkigt då..har du alltid ont då??

2010-02-10 @ 18:02:21
URL: http://charlottegraneklev.blogg.se/
Postat av: L

- Lotta:



Nej, inte alltid. När jag har gått för mycket eller när jag har tränat så värker det som in i f**n, men annars är det rätt lugnt.

2010-02-10 @ 18:20:59
URL: http://lenalarssons.blogg.se/

Vad har du på hjärtat...??

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (Ser bara Lena)

Har du blogg?

Låt orden flöda... ♥

Trackback