Återblickar 2009 del 2.

2009 har varit ett stort år på många sätt och vis och jag har skaffat mig massor av lärdomar och erfarenheter, på gott och ont. 2009 var året då jag började jobba "på riktigt" efter mammaledigheten med Milla. Jag träffade många fantastiska människor och vänner. Arbetet på bryggan lärde mig oerhört mycket och jag kommer alltid att vara tacksam för den erfarenheten, trots att jag hade en chef från h*lvetet. H*n lärde mig en del även h*n... Hur man absolut inte skall vara som chef, eller ens som individ. Jag lärde känna flera människor på djupet, som verkligen har kommit att betyda massor för mig. Med tanke på att jag har fått möjligheten att jobba en massa dygn så har jag även fått vara ledig mycket också, vilket har givit mig mer värdefull tid tillsammans med mina barn. Mina fantastiska små duvungar ♥

På arbetsfronten blev det även kärvigt ett tag, men i Oktober så förändrades hela min värld och jag fick min första fasta tjänst som beteendevetare på Stöd och Resurs. Inga ord kan förklara hur glad jag blev och fortfarande är över detta.
Min familj står mig lika nära som alltid och även i deras liv har det ju hänt mycket. Men dom har ställt upp för Oss till 110 %, precis som alltid innan och hjälpt till med både det ena än det andra. Älskar Er alla!! En annan STOR grej, eller två förresten, är att min minsting lillebror har fått körkort och även flyttat hemifrån med. Så nu har päronen inga gangstrar kvar hemma ;) Sedan har Vi fått en ny familjemedlem ju... Lilla ljuvlisen Elton, som däremot inte alltid är så ljuvlig, men för det mesta så ;)
Dessvärre så har året även fört med sig en del besvikelser, sorger och förluster. Men jag antar att det är livet, precis som det skall vara. Man måste gå igenom vissa saker för att lära sig och veta bättre till nästa gång. Jag vet vem jag är och jag är stolt över mig själv. Jag gör allt för dom jag älskar och bryr mig om och jag har fantastiska människor i min närhet, som jag älskar villkorslöst och för alltid. Men sen finns ju även falska människor i vår värld som har en tendens att nästla sig in i andras liv med, om man inte är tillräckligt vaksam. Människor som bara tänker på sig själva och som ingen orkar med i längden. Som tur är, är dom få och sanningen lyser igenom rätt snart. Hur mycket man ger och ger så får man ändå ingenting tillbaka, så till slut så tröttnar man. Men sanningen var ändå smärtsam, men nu vet jag i alla fall. Men en sak kan jag i alla fall säga... Och det är att oavsett all skit som jag fått höra, så stannar det hos mig. För jag bryter aldrig ett förtroende någon har givit mig, hur illa personen än betett sig. Och hur mycket skit denna egentligen förtjänar. JAG kommer aldrig att sjunka till den nivån. Och egentligen är det bara tragiskt... För ingen frisk människa beter sig så!! Men det är numera ett avslutat kapitel i mitt liv. Mitt liv är alldeles för värdefullt för att slösas bort på negativa energier...
Bättre att koncentrera sig på allt det positiva man har i sitt liv... I somras till exempel så kom vi för första gången Oss ner till Karlskrona och träffade våra underbara vänner fam. Adolfsson/Ljungberg och shit vad kul vi hade. Min underbara fina vackra vän Lena som jag önskar att jag hade närmare mig ♥
Det finns sååå MYCKET jag skulle vilja skriva om men jag har varken tid eller ork just nu... 2009 har i alla fall varit ett fantastiskt år och jag hoppas att 2010 kommer att bli lika fantastiskt om inte än mer. Jag har på känn att detta är mitt år faktiskt. Och många andras med!! Det är möjligheternas år och jag ser fram emot det med spänning =) Älskar mitt liv och mina underbara ♥

Lämna en kommentar så blir jag GLAD ♥
Postat av: modern

Kommer ihåg dina bilder från Karlskrona med omnäjd och någon marknad som de hade där och blev smått sugen på att till sommaren åka dit.

2010-01-02 @ 17:14:24
URL: http://kittelsen.blogg.se/
Postat av: L

- Modern:



Tycker jag verkligen att du skall göra!! Det är fantastiskt fint alltså =) Jag blev förälskad från första stund.

2010-01-04 @ 23:15:52
URL: http://lenalarssons.blogg.se/

Vad har du på hjärtat...??

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (Ser bara Lena)

Har du blogg?

Låt orden flöda... ♥

Trackback