Efter önskemål

Jag fick ett önskemål genom en kommentar i bloggen om jag inte kunde lägga ut receptet på min senaste gratäng. Och visst kan jag göra det!! "Receptet" är dock bara lite hopplock från mitt huvud så Ni får ta det lite på en höft, då jag inte har några exakta mått eller så ;)

För ca 4-5 personer, 200°, 30 minuter.
5 stycken mindre kyc klingfiléer
1 paket bacon
1 liten gul lök
1 burk champinjoner (alternativt ett gäng färska)
2 stycken morötter
5 dl lätt cremefraiche
1 halv burk lättgrädde
salt
peppar
salladskrydda
dill
ev. 1 vitlöksklyfta

Gör så här: Bryn kycklingen och baconet, hacka sedan ner det i en gratängform. Hacka löken och strö över. Häll på en burk med chaminjoner. Skala morötterna och skiva dem i stavar och lägg sedan ner dem i gratängformen. Häll över cremefraichen och grädden och rör sedan om efter att du kryddat efter tycke och smak. In i ugnen och gräddas i cirka 30 minuter i 200° värme.

Resultatet skall se ut ungefär såhär...



Lämna en kommentar så blir jag GLAD ♥
Postat av: rebecca

GOTT tror jag :)

2010-01-10 @ 17:57:32
URL: http://[email protected]
Postat av: L

Det var det allt =)

2010-01-10 @ 18:07:11
URL: http://lenalarssons.blogg.se/

Vad har du på hjärtat...??

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (Ser bara Lena)

Har du blogg?

Låt orden flöda... ♥

Trackback