Sveda och värk

Vet inte vad det är med mina ögon :( De svider, värker och känns allmänt överjävliga. Är livrädd för att jag skall ha fått nån jäkla allergi. Har inte haft någon allergi någonsin. Inte barnen heller, så jag vet knappt vad det är. Barnens pappor är näst intill allergifria dom med, förutom mot röda vinbär en utav dom. Mina föräldrar och syskon har heller inga allergier så det existerar inte i min värld.

Så vad 17 kan detta vara?? Hur känns allergi, typ pollen?? Och kan det bara slå till typ när man är vuxen?? Vill vill vill INTE ha fått någon allergi, men jag rädd att det är så för det svider som fasen och jag har svårt att hålla ögonen öppna :(


Pic by. http://www.folkhalsoguiden.se/upload/anna%20ödlund-bilder/allergi.jpg


Lämna en kommentar så blir jag GLAD ♥
Postat av: Sanna

Usch då :( Välkommen till min värld isf ;)

Vissa år när det är mer eller mindra av olika pollensorter kan man bli allergisk även om man inte blivit det förut, ganska oförutsägbart det där! Prova en vanlig clarityn eller en av de andra billiga receptfria..och ögondroppar. Kanske kan hjälpa..men tror inte du behöver oroa dig för att tvingas leva med det för all framtid. kan vara så mkt annat också ju! Eller så är du extra mottaglig och känslig mot en pollensort som är jädrigt agressiv just nu!



Pusss!

2010-06-16 @ 21:25:06
Postat av: Maria

Har aldrig haft ont av det förut, men i år har jag reagerat flera ggr. Just idag har det varit jävligt. Reagerar precis som du beskriver.

Läkaren jag pratade med sa att vissa år är värre än andra, bara för att jag reagerar nu så betyder inte det att jag är allergisk för all framtid.

Gå till apoteket och köp något receptfritt (jag har tablett + ögondroppar), fråga personalen om råd.

För mig funkar det receptfria toppen.

Lycka till!

Kramar

2010-06-16 @ 22:07:39
URL: http://sessornasmamma.blogg.se/
Postat av: Modern

Låter ju som allergi men...jag är inte doktor även om jag ibland tror mej kunna säga diagnoser på alla...haha. Tyvärr kan ju allergi komma bara så där!

2010-06-16 @ 22:16:12
URL: http://kittelsen.blogg.se/

Vad har du på hjärtat...??

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (Ser bara Lena)

Har du blogg?

Låt orden flöda... ♥

Trackback